• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • بوستون سلتیکس، در اندیشه کسب پیروزی بدون گوردون هیوارد

بوستون سلتیکس، در اندیشه کسب پیروزی بدون گوردون هیوارد

بوستون سلتیکس، پس از گذشت ۹ هفته از مسابقات لیگ NBA با هشت پیروزی، درصدر جدول کنفرانس شرق قرار دارد. اما با مصدومیت گوردون هیوارد ، سبز پوشان در اندیشه کسب پیروزی‌های بیشتر بدون مهاجم ارزشمند خود هستند.

بوستون سلتیکس به دنبال کسب نتیجه بدون گوردون هیوارد

گوردون هیوارد در بازی برابر سن ‌آنتونیو اسپرز که با پیروزی ۱۳۵ به ۱۱۵ بوستون همراه بود، از ناحیۀ دست چپ دچار شکستگی شد تا گزارشات از عمل جراحی این فوروارد دو متری و دوری شش هفته‌ای او از میادین بسکتبال خبر دهند. بدین ترتیب، بوستون دیدار بعدی خود برابر واشینگتن ویزاردز را باید بدون مهاجم‌اش در پایتخت ایالات متحده به میدان برود. بوستون سلتیکس در غیاب مهاجم آل استاری‌اش و با درخشش کمبا واکر توانست با حساب ۱۱۶ به ۱۰۶ از سد دالاس ماوریکس بگذرد تا با کسب هشت برد و تنها یک باخت با اقتدار درصدر جدول مسابقات کنفرانس شرق قرار گیرد. در حین بازی بامداد امروز دو تیم بوستون و دالاس که در استادیوم خانگی سبزپوشان سلتیکس برگزار شد، مسئولان این تیم اعلام کردند که گوردون هیوارد دوشنبه زیر تیغ جراحان رفته است تا شکستگی دست غیرتخصصی خود را ترمیم نماید. او در حین انجام بازی قبلی و در درگیری فیزیکی با لامارکوس آلدریج در سن آنتونیو آسیب دید. جیلن براون، شوتینگ گارد ۲۴ سالۀ بوستون سلتیکس، درباره ادامۀ بازی‌های این تیم بدون هیوارد گفت:

ما باید راه‌های پیروزی بدون هیوارد را پیدا کنیم. ما می‌دانیم که چگونه می‌توانیم به پیروزی برسیم و باید به همین شکل بازی‌هایمان را ادامه دهیم. دیدار امروز مقابل دالاس، نمونۀ خوبی از این روش‌ها بود.

مارکوس اسمارت، در دیدار برابر ماوریکس به خوبی توانست جای خالی گوردون هیوارد را پر کند و ۶ از ۹ شوت خود را با موفقیت وارد سبد کند و در مجموع ۱۷ امتیاز به دست آورد. دیگر بازیکن موفق سبزپوشان، کمبا واکر بود که توانست ۲۴ امتیاز از هشت پرتاب موفق سه امتیازی خود کسب نماید و با ۲۹ امتیاز ستارۀ این دیدار لقب گیرد. واکر البته پس از برخورد با لوکا دانچیچ در اواخر کوارتر چهارم از زمین خارج شد، اما به نظر نمی‌رسد او مشکلی برای بازی برابر واشینگتن ویزاردز در بامداد چهارشنبه به وقت ایران داشته باشد.

گوردون هیوارد

مارکوس اسمارت هم دراین‌باره می‌گوید:

این نوع بردها و کسب امتیازات نشان می‌دهد که سلتیکس تا چه اندازه بازیکنان خوب و مستعدی دارد. حتی اگر ستاره‌ای نیز مصدوم شود، بازیکنان دیگری هستند که به خوبی جای او را در زمین پر کنند و از فرصت به دست آمده برای درخشش خود و تیم بهره ببرند.

جیلی براون با میانگین ۱۹.۸ امتیاز در هر بازی، یکی از موفق‌ترین بازیکنان بوستون سلتیکس تا اینجای فصل به حساب آمده و جیسون تاتوم هم هر چند تنها ۵ امتیاز در بازی برابر ماوریکس بدست آورد، اما با ثبت ۸ ریباند و ۴ پاس گل پس از براون، دومین بازیکن موثر سلتیکس محسوب گردید. همچنین نمی‌توان از نقش بازیکنانی چون برد وانامیکر ۳۰ ساله با کسب ۱۰ امتیاز و رابرت ویلیامز با ۶ امتیاز هم غافل باشیم. این‌ها همه بازیکنانی هستند که می‌توان در غیاب هیوارد به آن‌ها اعتماد کرد و به درخشش‌شان امیدوار باشیم.

بوستون در دهمین بازی خود در این فصل از رقابت‌های بسکتبال NBA باید به مصاف واشینگتن ویزاردز برود. تیمی که هم اکنون با ۲ پیروزی و ۶ شکست در ردۀ چهاردهم منطقۀ کنفرانس شرق قرار دارد و برای کندن خود از قعر جدول نیاز مبرمی به پیروزی برابر بوستون صدرنشین دارد. حال این دیدار می‌تواند محک بسیار جدی برای بازیکنان جوان در پست خط حمله در غیاب گوردون هیوارد باشد. بردلی بیل با میانگین ۲۶.۱ امتیاز، ستاره ویزاردز تابدین‌جا بوده است و در بازی واشینگتن مقابل کلیولند کاوالیرز موفق به ثبت ۲۱ شوت شد. مسابقه‌ای که در نهایت با شکست ۱۱۳ به ۱۰۰ واشینگتن همراه بود. حال باید دید دیدار صدرنشین و قعرنشین منطقۀ کنفرانس شرق با بردلی بیل آماده از یک سمت و نبود گوردون هیوارد به چه شکلی رقم خواهد خورد؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *