یانیس آنته توکومپو : در حاضر حاضر این تنها ۶۰ درصد از توانایی های من است!

راجع به بازیکنی صحبت می کنیم که در فصلی که گذشت مؤفق شد که عنوان “ارزشمندترین بازیکن فصل عادی NBA را از آن خود کند. همچنین برای اولین بار کتانی های امضا شدۀ وی توسط نایکی منتشر شد و برای اولین بار برنده جایزۀ ESPY به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال شد. یانیس آنته توکومپو فوق ستاره یونانی که به وی لقب “Greek Freak” (یونانی عجیب و قریب) را داده اند.

یانیس آنته توکومپو معتقد است تمام توانایی هایش را به نمایش نگذاشته است

یانیس آنته توکومپو پس از برنده شدن به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل NBA، یک سخنرانی بسیار احساسی نیز داشت. به رغم تمامی این هیاهو و جار و جنجال ها، این ستاره ۲۴ ساله همچنان متواضعانه روی بهبود و پیشرفت مهارت هایش در زمین مسابقات تمرکز دارد. آنته توکومپو در روز شنبه و در مصاحبه ای با ESPN گفت:

بسیاری از مردم به من می گویند که تو ارزشمندترین بازیکن فصل هستی! تو یکی از بهترین بازیکنان لیگ هستی که به گونه ای برجسته و مسلط بازی می کنی!

او ادامه می دهد:

ولی به اعتقاد خودم من همچنان در حال پیشرفت هستم. گمان می کنم که این تنها ۶۰ درصد از پتانسیل واقعی من است. من فقط می خواهم بهتر باشم. اگر مجدداً در وضعیتی مشابه وضعیت فصل قبل قرار بگیرم (صعود به دیدار فینال کنفرانس شرق) بهتر واکنش نشان می دهم، بهتر بازی می کنم و بعتر روی تیمم تأثیر می گذارم.

در فصلی که گذشت آنته توکومپو در ۷۲ مسابقه برای میلواکی باکس به میدان رفت و مؤفق شد میانگین آماری ۲۷.۷ امتیاز، ۱۲.۵ ریباند، ۵.۹ پاس منجر به گل، ۱.۵ بلاک (دفاع مؤفق) و ۱.۳ توپ ربایی در هر مسابقه را به ثبت برساند. با توجه به این که در فصل گذشته آنته توکومپو در میلواکی باکس به نوعی در اوج بود، این تیم توانست در ۶۰ بازی به پیروزی برسد – آماری که برای باکس یک آمار شگفت انگیز، غافلگیرکننده و فوق العاده محسوب می شد! آمار میلواکی در بازی ها پلی-آف هم عالی بود! آن ها تا قبل از دیدار فینال کنفرانس شرق برابر تورنتو رپترز رقبای خود را قلع و قمع کردند، هر چند در برابر رپترز در چند بازی متوالی باختند و از رسیدن به دیدار فینال برای گلدن استیت بازماندند.

یانیس آنته توکومپو

بسیار اعتقاد دارند که در دیدار فینال کنفرانس شرق در فصل گذشته، اگر آنته توکومپو در اوج بود، کار تورنتو رپترز و ستارۀ وقت آن ها کوای لنارد بسیار سخت می شد. با این که برای فصل جدید همه انتظار یک تقابل جانانه و انتقامی میان باکس و رپترز و البته آنته توکومپو و لنارد را داشتند، لنارد در فصل نقل و انتقالات به کلس آنجلس کلیپرز پیوست و با آن ها قرارداد امضا کرد.

یانیس آنته توکومپو در این باره می گوید:

اگر بخواهم در ارتباط با نظر شخصی خود صحبت کنم، دوست داشتم که لنارد در کنفرانس شرق و در تورنتو باقی می ماند، چرا که خیلی دوست داشتم با آن ها باز هم یک زورآزمایی تمام عیار داشته باشم؛ ولی متأسفانه داریم در بارۀ NBA صحبت می کنیم! نقل و انتقالات انجام می شوند و این برای همۀ تیم ها فرصت هایی ایجاد می کند که بتوانند روی نقاط قوت رقبایشان کار کنند و از نقاط ضعفشان نیز استفاده کنند.

فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ یک فصل بسیار مهم برای میلواکی باکس خواهد بود چرا که آنته توکومپو مجاز است یک قرارداد جدید و بسیار پرسود با تیمش امضا کند. این کاملا روشن است که رقابت برای قهرمانی بزرگترین هدف او است و او هیچ دلیلی برای انجام این کار با باشگاهی غیر از میلواکی نمی بیند.

در این رابطه او به ESPN می گوید:

هدف من این است که مثل قبل باقی بمانم و روزبه روز و گام به گام برای رسیدن به هدف خودم که همان قهرمانی ست تلاش کنم.

در تاریخ ۱۲ جولای صفحۀ توئیتری میلواکی باکس خبر تمدید قرارداد آنته توکومپو با این تیم را تأیید و منتشر کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *