آیا لبران جیمز هنوز بهترین بازیکن NBA است؟

لبران در لباس لس آنجلس لیکرز

لبران جیمز ستاره مشهور خط حمله تیم لس آنجلس لیکرز که در آستانه هفدهمین فصل حضورش در NBA قرار دارد، فصل قبل یکی از ضعیف ترین و بی ثمر ترین فصل های دوران حرفه ای اش را گذراند و برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته نتوانست به مرحله حذفی مسابقات صعود کند. آیا در نهایت، خستگی و فرسودگی لبران را به مرحله ای رسانده که دیگر بهترین بازیکن لیگ نباشد؟

اولین فصل با لیکرز و آسیب دیدگی

لبران برای سومین بار در طول دوران حرفه ای اش تصمیم به تغییر دادن تیمش گرفت و به عنوان بازیکن آزاد به لس آنجلس لیکرز پیوست. این کار شور و هیجان زیادی ایجاد کرد و البته در کنارش این توقع را به وجود آورد که تیم لیکرز با فرماندهی او نه تنها دوباره می تواند به مرحله حذفی مسابقات صعود کند بلکه حتی می تواند مدعی کسب جام قهرمانی نیز باشد.

آسیب دیدگی لبران جیمز

تیم لیکرز که با کسب یکی از بهترین رکورد هایش در مجموع کل بازی های کنفرانس غرب، یک شروع امیدوار کننده داشت، در روز کریسمس به مصاف تیم گلدن استیت وریرز رفت. اما وقتی که جیمز در این بازی از ناحیه عضله چهارسر ران دچار آسیب دیدگی شد، اوضاع به طور کامل بهم ریخت و او ۱۷ بازی پشت سر هم را از دست داد.

طبق گفته جف زیلگیت (Jeff Zillgitt) از نشریه یو اس ای تودی اسپرتس (USA Today Sports)، تا قبل از این اتفاق، جیمز یکی از پایدار ترین و بادوام ترین بازیکنان لیگ بود. او در ۹۴ درصد از کل بازی های ممکن در دوران حرفه ای خودش حضور پیدا کرده و هرگز هیچکدام از بازی های حذفی را از دست نداده بود. این آمار یکی از کلیدی ترین جنبه هایی بود که باعث می شد او همواره به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان کل تاریخ مطرح باشد.

با بازگشت جیمز به زمین مسابقه، کاملاً مشخص بود که آسیب کشاله ران او هنوز به طور کامل برطرف نشده است و در واقع این آسیب دیدگی تا پایان فصل هم او را رها نکرد. اما با این وجود عملکرد او بسیار عالی بود. او در ۵۵ باری که به میدان رفت، با ۵۱ درصد شوت به سمت سبد توانست میانگین امتیاز ۲۷٫۴ را کسب کرده و در کنار آن میانگین ۸٫۵ ریباند و ۸٫۳ پاس گل را نیز از خود به جا بگذارد. اما علیرغم این بازدهی بالا، هنوز در مورد اینکه او در بهترین شرایطش قرار دارد یا نه، تردید هایی وجود دارد.

رتبه سوم لبران در لیست ESPN

در طول چند سال گذشته نشریه ای اس پی ان (ESPN) هر سال در تعطیلات قبل از شروع فصل جدید، جدول رتبه بندی سالانه خود برای فصل پیش رو را منتشر کرده است که اغلب باعث به وجود آمدن بحث و گفتگو های فراوانی نیز شده است.

بیشتر بحث های امسال پیرامون این موضوع بوده که لبران جیمز برای اولین بار است که از فصل ۱۲-۲۰۱۱ به بعد، جایی در صدر این جدول ندارد. جنگ و جدل هایی در مورد اینکه آیا لبران بعد از گذراندن پیچیده ترین مصدومیت دوران حرفه ای اش هنوز هم می تواند بهترین بازیکن لیگ باشد یا نه، آن هم درست در زمانی که بعد از ۱۳ سال نتوانست در فصل قبل به مسابقات حذفی راه پیدا کند.

یانیس-لنارد-لبران

موضوع این است که در این رتبه بندی ها کوای لنارد (Kawhi Leonard) و یانیس آنتتوکونمپو (Giannis Antetokounmpo) در بیشتر زمینه ها صدر جدول را به خود اختصاص داده اند و در بهترین دوران بازی خودشان به سر می برند. یانیس سطح بازی اش را به طور مداوم بالاتر برده، به علاوه اینکه برای اولین بار جایزه ارزشمند ترین بازیکن فصل را نیز از آن خود کرده است. در همین حال لنارد هم با نمایش های فوق العاده اش در مسابقات حذفی، خودش را به عنوان اصلی ترین کاندیدای جایزه بهترین بازیکن NBA مطرح نموده است.

لبران هنوز هم در سطح بسیار بالا و درخشانی بازی می کند، اما حالا که او به فصل های پایانی دوران حرفه ای اش نزدیک و نزدیک تر می شود، بحث و نگرانی، بیشتر روی سلامتی او متمرکز شده است.

شانس لبران جیمز برای اثبات بهترین بودن

رتبه بندی های ESPN در مورد پیش بینی وضعیت بازی لبران در فصل هفدهم، سؤالات و تردید هایی را بر می انگیزد، اما در عین حال این شانس را هم قائل شده است که او ممکن است بتواند با اجرای بالاترین سطح بازی خودش، ثابت کند که هنوز هم فرصت زیادی برای درخشیدن دارد.

بازیکنان لس آنجلس لیکرز

برای اولین بار در طول یک دهه گذشته، او یک تعطیلات کامل را در اختیار داشته تا بتواند بر روی بدن و سلامتی خودش تمرکز کند، که می تواند برای بازگشت قدرتمندانه او بعد از چند فصل اخیر، یک تجدید قوای بزرگ محسوب شود. او همچنین یک لیست بازسازی شده از همبازی ها شامل آنتونی دیویس را در کنار خودش می بیند که احتمالاً بهترین سنتر حال حاضر در کل لیگ است.

جیمز این موقعیت را پیش روی خودش دارد که لیکرز را به روز های اوج و شکوفایی برگرداند و با نبرد برای کسب عنوان قهرمان بتواند میراث خودش را نیز جاودانه تر کند. همچنین بر اساس رتبه بندی های ESPN پیش بینی کسب عنوان ارزشمند ترین بازیکن فصل برای پنجمین بار توسط او بسیار محتمل به نظر می رسد.

ظاهراً این موارد انگیزه های بسیار زیادی را در لبران جیمز ایجاد می کنند تا یک فصل درخشان و ستاره وار را رقم بزند و دوران حرفه ای پرثمر و پرجلوه اش را باشکوه تر کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *