احتمال لغو رقابت‌های NBA در صورت شیوع دوباره کرونا

آدام سیلور، کمیسیونر رقابت های NBA مطمئن است که رقابت‌ها با رعایت مسائل بهداشتی دوباره آغاز خواهند شد ولی ممکن است انتشار ویروس دوباره باعث لغو برگزاری رقابت ها شود.

در جریان مراسم نشریه تایمز درباره انتخاب 100 شخصیت برتر سال، از سیلور درباره عدم انتقال رقابت ها به اورلاندو برای ادامه فصل به خاطر شیوع ویروس کرونا سوال شد. او گفت:” نمی‌توان با قاطعیت راجع به هیچ چیز صحبت کرد. یک چیزی که ما از این ویروس متوجه شده ایم این است که نمی‌توان آن را پیش بینی کرد و ما ، بازیکنان و اتحادیه آنها، با دقت آمار را زیر نظر داریم. اگر تغییری خارج از پیش بینی های ما رخ دهد، مطمئنا برنامه را تغییر خواهیم داد.

ما هر روز تست کرونا می‌گیریم. البته عددی را برای حداقل این موضوع مشخص نکرده ایم ولی اگر تعداد مبتلایان زیاد شود، مطمئنا رقابت ها را متوقف خواهیم کرد.”

وقتی درباره آمار و اتفاقاتی که می‌تواند باعث توقف بازی ها شوند از سیلور سوال شد، او گفت هنوز در این رابطه المان های مشخصی ندارند ولی آنها با دانشمندان، پزشکان و متخصصین همکاری نزدیکی دارند. سیلور گفت:” باید ببینیم به کجا خواهیم رسید. مطمئنا اگر همه در قرنطینه باشند، موضوع فرق می‌کند. همه تمرکز ما بر این است که متوجه شویم شیوع ویروس در بین افراد چگونه است. از همین رو می‌توانیم اقدامات موثری انجام دهیم و جلوی هرگونه خطری را بگیریم. اگر اتفاقی رخ دهد، باید بازی ها را متوقف کنیم. نمی‌توانیم از دست این ویروس فرار کنیم.

البته ما مطمئنیم که با جمع کردن بازیکنان در کنار هم امنیت بیشتری برقرار می‌کنیم تا اینکه آنها بخواهند در جایی به جز این کمپ ها باشند. شاید این راهی باشد که شرایط را به کلی عوض کنیم.”

رقابت های NBA تا حدود یک ماه دیگر دوباره آغاز خواهند شد. پس از شیوع ویروس کرونا، تمامی رقابت های ورزشی متوقف شدند و حالا با کاهش این شیوع، برخی از این رقابت ها از سر گرفته می‌شوند. در NBA  تصمیم بر این شده که تمامی تیم‌ها، در دیزنی لند شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا در یک کمپ جمع شوند و از ورود و خروج بازیکنان طی مدت برگزاری بازی ها، جلوگیری شود. در واقع قرنطینه بازیکنان کمک بسیاری خواهد کرد تا شیوع ویروس در بین آنها کاسته شود. در چند وقت اخیر، چندین بازیکن NBA با تست مثبت کرونا روبرو شده اند که واکنش های بسیاری به همراه داشته است.

در حقیقت مثبت بودن تست بازیکنان، ترس بسیاری را در بین هواداران بسکتبال به وجود آورده که رقابت ها بار دیگر با وقفه روبرو شود و حتی بازیکنان محبوب آنها در صورت ابتلا، دچار صدمات جدی شوند. تصمیم NBA برای قرنطینه کردن بازیکنان، تصمیمی جسورانه ارزیابی شده و باید دید نتیجه آن چه خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *