• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • ۱۷ نفر اردوی لاس وگاس تیم ملی بسکتبال آمریکا چگونه انتخاب شدند؟

۱۷ نفر اردوی لاس وگاس تیم ملی بسکتبال آمریکا چگونه انتخاب شدند؟

گزارش تفضیلی از نحوه انتخاب بازیکنان تیم ملی بسکتبال آمریکا برای اردوی لاس وگاس.

نحوه انتخاب بازیکنان تیم ملی بسکتبال آمریکا

اولین بازی ارزیابی تیم ملی بسکتبال آمریکا جمعه شب هواداران این تیم را راضی نگه داشت، پس از آن داناوان میشل، بازیکن دنور تاگتس میکروفون را برداشت تا پیامی را برای هواداران بخواند:

ما به دنبال این هستیم که به چین برویم، بسکتبال تیم ملی آمریکا را به نمایش بگذاریم و مدال طلای مسابقات را از آن خود کنیم.

و حالا، آن‌ها اولین قدم را برای سومین قهرمانی متوالی در جام جهانی بسکتبال برداشته‌اند. تیم ملی بسکتبال آمریکا بازی سفید و آبی پوشان خود را برگزار کرد تا بازیکنان حاضر در اردوی تمرینی لاس وگاس را مشخص کند. آبی‌پوشان که کاندیدای اصلی حضور در تیم ملی هستند مشکل چندانی برای غلبه بر سفیدپوشان که جوانان و بازیکنان مستعد را تشکیل می‌دادند نداشتند و با نتیجه ۹۷ بر ۷۸ در این بازی پیروز شدند. جیسون تاتوم ۱۷ امتیاز در این بازی برای آبی‌ها کسب کرد و کمبا واکر ۱۴ و دی آرون فاکس ۱۲ امتیاز بدست آوردند. هر کسی که بازی تیم ملی جدید تیم ملی بسکتبال آمریکا را به رهبری گرگ پوپویچ دیده باشد تغییرات زیاد را در حین بازی دیده است و باید از تدبیر این سرمربی تشکر کرد که هیچ بازیکنی آسیب ندید چراکه پنج سال پیش در جریان دیدار ارزیابی تیم ملی آمریکا در لاس وگاس، پال جرج با یک مصدومیت وحشتناک از ناحیه پا روبرو شد. به طور خلاصه باید گفت شب موفقیت‌آمیزی بود. باقی مسائل جزئی بوده است.

پوپویچ درباره بازی ارزیابی گفت:

تازه همه چیز آغاز شده است، یک تورنمنت جدید، یک جام جهانی دیگر و من فکر می‌کنم بازیکنان ما در حال پیشرفت هستند. آن‌ها پیش از این در کنار یکدیگر بازی نکرده‌اند. تلاش فوق‌العاده‌ای ارائه و به شیوه‌های مختلف کارهای خوبی انجام داده‌اند تا به بازی در کنار یکدیگر عادت کنند. ما هنوز در مراحل ابتداییِ با هم بودن هستیم، ببینیم چگونهه باید بازی کنیم و چه چیزی می‌توانیم از یکدیگر فرا بگیریم.

هفته دوم اردو که از روز سه شنبه در سالن تمرین لس آنجلس لیکرز در ال سوگاندو کالیفرنیا آغاز می‌شود. بم آدبایو، بازیکن میامی هیت و تادئوس یانگ، بازیکن شیکاگو جمعه شب از تیم ملی آمریکا خط خورده‌اند. دریک وایت و ماروین بگلی نیز برای هفته دوم اردویی از تیم سفیدپوشان به آبی‌پوشان راه یافتند. این خروجی‌ها ۱۷ نفر از لیست ۱۲ نفره تیم ملی آمریکا را در حال حاضر مشخص کرده است و علیرغم مصدومیت کیل لاری و مارکوس اسمارت هر دوی آن‌ها در فهرست ۱۷ نفره حضور دارند.

تیم ملی بسکتبال آمریکا

جری کولانجلو، مدیر تیم ملی بسکتبال آمریکا درباره دیدار ارزیابی گفت:

همواره می‌گویم که قصد داریم بهتر شویم.

دریک وایت که برای پوپویچ در سن آنتونیو بازی می‌کردند و در بازی ارزیابی روز جمعه نیز با سرمربیگری وی به میدان رفت توانست ۱۲ امتیاز و ۷ اسیست برای تیم سفیدپوش بدست آورد که مربیگری آن را جف ون گاندی به عهده داشت. جان کولینز ۱۲ امتیاز و جاناتان ایساک ۱۱ امتیاز برای تیم سفیدپوش به دست آوردند. پوپویچ و دستیارانش دو هفته دیگر فرصت دارند تا درباره ۱۲ بازیکن پایانی که در جام جهانی چین به میدان می‌روند تصمیم بگیرند. این تورنمنت در ۳۱ آگوست آغاز خواهد شد و آمریکا در تاریخ ۱ سپتامبر و در شانگهای به مصاف جمهوری چک خواهد رفت. پوپویچ با میچل، واکر، جیلن براون، مایلز ترنر و کریس میدلتون کار را آغاز کرد و در ادامه بازیکنان جدیدی به میدان آمدند. پنج نفری که میدان آمدند تاتوم، فاکس، بروک لوپژ و جو هریس و کیل کوزما بودند. بعد از آن‌ها، هریسون بارنز، پی جی تاکر، میسون پلامل، آدبایو و یانگ به بازی آمدند.

پوپویچ در این باره گفت:

فکر می‌کنم انتخاب بهترین ترکیب برای بازی جزو مسائلی است که کادرفنی باید در آن استقلال داشته باشد.

کیل لاری، گارد تیم قهرمان تورنتو رپتورز در لیگ NBA در جریان بازی ارزیابی به NBA TV گفت که او روز دوشنبه با دکتر، میچله کارلسون، جراح خود ملاقات خواهد کرد و این دکتر می‌داند که او چه هنگامی به میادین بازخواهد گشت. لاوری که ماه پیش به دلیل پارگی تاندون انگشت پای چپ خود مجبور به جراحی شد امیدوار است تا در اردوی تمرینی هفته بعد تیم ملی بتواند حاضر باشد.

وی در این باره گفت:

امیدوارم او حاوی خبرهای خوبی برای من باشد.

مایک کرزیزسکی، سرمربی سابق تیم ملی آمریکا و میکی، همسرش تماشاگر بازی ارزیابی بودند. کرزیزسکی در طول ۱۲ سال سرمربیگری خود قبل از پوگویچ موفق شد با تیم ملی آمریکا ۵ قهرمانی را بدست آورد؛ ۳ قهرمانی المپیک و ۲ جام جهانی. همچنین فلوید میودر، هوادار بزرگ بسکتبال و سم پرکینز وکریس مالین دارندگان مدال طلای المپیک نیز در سالن حاضر بودند. بعد از تمرین هفته آینده، تیم ملی آمریکا ۱۶ آگوست در بازی تدارکاتی در آناهیم به مصاف تیم ملی اسپانیا می‌رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *