جی آر اسمیت بر افسردگی خود غلبه می کند

 

 

 

جی آر اسمیت هنگامی که در اواخر سال 2018 کلیولند کاوالیرز را ترک کرد ، آمادگی لازم برای پایان دادن به حرفه 15 ساله خود در NBA را نداشت و 20 ماه بعد نیز برای این پرتاب کننده ی کهنه کار خیلی سرگرم کننده نبود.

اسمیت دوشنبه گفت: “من پس از یک دوره طولانی از وضعیت افسردگی شدید عبور کردم. من  یک گیمر ویدیویی بزرگ هستم ، اما من حتی K2 در (NBA)  بازی نکرده ام.” وی همچنین اضافه کرد که دیگر نمیخواهد تمرین کند و حلقه بسکتبال را نمیخواهد و دیگر علاقه ای به کسب امتیاز ندارد وی همجنین تاکید کرد که کاری با بسکتبال ندارد.

 

به لطف تماس از لس آنجلس لیکرز ، اسمیت در بزرگترین مرحله بسکتبال فرصت دیگری به دست می آورد. وی هفته گذشته قبل از عزیمت به فلوریدا برای حضور در ادامه فصل NBA ، به تمرینات تیم صدرنشین کنفرانس غرب پیوست.

اسمیت 34 ساله به لیست اضافه شد زیرا آوری بردلی ، بازیکن ترکیب اصلی لیکرز ، با استناد به نگرانی نسبت به خانواده حاضر به بازگشت به تیم برای ادامه فصل نشد. لیکرز به یک تعویض قوی نیاز داشت که بتواند بلافاصله در کنار لبرون جیمز بازی کند و در عین حال در دفاع کنار مستحکم باشد و یک تهدید 3 امتیازی برای حریفان به شمار بیاید و به سرعت به عنوان هم تیمی خودش را سازگار کند.

هیچ کس در تاریخ اخیر NBA برای این موقعیت مناسب تر از اسمیت نیست ، که به چهار فینال NBA رسید و در حالی که در کنار جیمز در کلیولند بازی می کرد عنوان قهرمانی را کسب کرد. اسمیت که بخاطر رفتارهای دلپذیر خود در زمین و خارج از زمین شناخته شده بود ، از بازگشت دوباره به این رقابت ها خوشحال شد.

 

اسمیت گفت: “من مدتی رفته بودم. اگر بیشتر دوران بزرگسالی تان را در لیگ سپری کرده باشید ، وقتی  از رقابت ها دور شوید، به نوعی به شما این شوک را می بخشد. شما به وضوح نمی فهمید که چه چیزی را گم کرده اید تا اینکه این حس از بین نرود. من فقط می خواهم از لحظه ای که در آن هستم قدردانی کنم  چه این اتفاق سال آینده باشد و یا دیگر هرگز ، من فقط می خواهم از هر لحظه ای که می توانم لذت ببرم. ”

اسمیت در ماه فوریه وقتی لیکرز لیست دیگری در دسترس داشت ، برای لیکرز تلاش کرد ، اما این تیم جانشین او دیان ویترز را برای آن پست انتخاب کرد. پیش از تعطیل شدن فصل ، ویترز قبل از تعطیلات هرگز برای لس آنجلس بازی نکرد و حالا هر دو نفر با لیکرز راهی اورلاندو می شوند.

فرانک ووگل  مربی این تیم تحت تأثیر روشی که اسمیت با وجود نداشتن تیم برای مدت طولانی خودش را روی فرم نگه داشته بود قرار گرفت.

ووگل گفت: “من فکر می کنم این واقعاً یک داستان عالی است.” وی همجنین اضافه کرد: “وقتی به پسری نگاه می کنید که احتمالا از لیگ خارج بوده و چند سال قبل در یک تیم مرحله فینال را آغاز کرده و  قهرمان شده، برای اینکه او بتواند پشتکار داشته باشد تا آماده بماند و این فرصت را به خودش ببخشد ، فکر می کنم ستودنی است. ”

 

خیلی زود است که بتوانیم بگوییم که آیا اسمیت بازی قابل توجهی در پشت کنتاویوس کالدول پاپ و الکس کاروسو خواهد داشت یا خیر که به احتمال زیاد اکثر دقیقه های بردلی را پر می کنند.

اما مجموعه مهارتهای خاص اسمیت دقیقاً همان چیزی است که لیکرز به دنبال آن بود – به خصوص دقت 37.3٪ پرتاب های 3 امتیازی از نکات قابل توجه در خصوص او می باشد. با حضور جیمز به عنوان گزینه اصلی امتیاز گیری تیم آنتونی دیویس، لیکرز فرصت های زیادی برای پرتاب کننده هایی که خوب در فضا قرار می گیرند برخوردار است تا مقابل سبد موقعیت باز و راحت داشته باشند.

“درست به همین دلیل نام مستعار او ” Swish “است ” ووگل از اسمیت گفت. وی یک سازنده شوت و یک پرتاب گر بزرگ است. فکر می کنم او واقعاً به ما کمک می کند. ”

اسمیت همچنین کاملا با جیمز آشنا است ، و می داند وقتی حس رقابت لبرون در دوره بعد از فصل افزایش می یابد چه باید بکند. اسمیت و جیمز سالها در سخت ترین شرایط NBA با هم بازی می کردند – و این بار دیگر نیازی نیست که آنها با گلدن استیت وریرز روبرو شوند.

 

اسمیت درباره رقابت طلبی جیمز گفت: “افرادی هستند که نمی دانند چگونه با آن مقابله کنند.” او می گوید: “گاهی اوقات به روش اشتباه متوقف می شوید ، و شما به عنوان بازیکن نیاز دارید که بتوانید به بازیکن بعدی بروید و مانند او باشید ،” گوش بدهید این یک مسئله شخصی نیست. این به این معنی نیست که چه کسی درست می گوید و چه کسی اشتباه می کند . فکر می کنم فقط بین خودم و او تعادل خوبی وجود دارد ، زیرا او به خوبی می داند که می تواند هر کس دیگری را به چالش بکشد ، من او را به چالش می کشم و او نیز همچنین. “

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *