• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • گلدن استیت واریرز، دی آنجلو راسل را حداقل تا تابستان جاری معاوضه نخواهد کرد

گلدن استیت واریرز، دی آنجلو راسل را حداقل تا تابستان جاری معاوضه نخواهد کرد

دی آنجلو راسل تنها دو ماه تا تولد ۲۴ سالگی‌اش فاصله دارد، اما از همین حالا ویژگی‌هایی که از یک ستاره NBA انتظار می‌رود را با خود همراه دارد: فشار، حرف و حدیث‌ها و البته صحبت‌هایی از معاوضه شدن.

دی آنجلو راسل تا تابستان معاوضه نخواهد شد

راسل در چهار فصل ابتدایی حرفه‌ای خود، از دورانی نه چندان خوب در لس آنجلس لیکرز به تبدیل شدن به یک بازیکن آل استار همراه با بروکلین نتس رسید. او که حالا یک بازیکن با قرارداد ماکسیمم برای گلدن استیت واریرز است، توانسته روند پیشرفت خودش را به‌خوبی ادامه بدهد، و حالا به‌نظر می‌رسد قرار است یک‌بار دیگر سوژه اصلی شایعات جدیدی باشد. از زمان ورود راسل به گلدن استیت در ماه جولای، همواره این شایعات وجود داشته است که جنگجویان این بازیکن را تنها به‌خاطر ارزش وی به‌عنوان یک ترید ارزشمند به‌خدمت گرفته‌اند. این شایعات زمانی تقویت خواهند شد که خود راسل و دیگر بازیکنان جدید واریرز که در تعطیلات تابستانی اخیر به خلیج سان فرانسیسکو آمدند، از روز یکشنبه می‌توانند در معاملات جدیدی شرکت کنند.

اما حالا اگر از سران گلدن استیت درباره دی آنجلو راسل بپرسید، آنها قاطعانه پاسخ خواهند داد که هنوز هیچ تصمیمی برای آینده راسل گرفته نشده است. در حال حاضر، تعدادی از عوامل مختلف باعث شده‌اند که تصور شود مناسب بودن حضور این پیک دوم درفت در تیم واریرز به‌سختی ارزیابی شود. علامت سؤال بزرگ در ابتدای فصل این بود که راسل با توجه به تمایل کار با توپ بالایش چگونه در کنار استفن کری دوام خواهد آورد اما این دو بازیکن تنها چهار دیدار را کنار هم بازی کردند. کری با مصدومیت شکستگی استخوان کف دست چپش حداقل تا ماه فوریه از ترکیب تیم دور خواهد بود. خود دی آنجلو راسل نیز از ۲۷ بازی واریرز، ۱۲ دیدار را به علت مصدومیت مچ پا و انگشت دست از دست داد. با ورود و خروج مداوم راسل از ترکیب تیم، گلدن استیت نیز در همین حین از نظر تهاجمی تغییراتی ایجاد کرد و بین سیستم حرکتی سنتی واریرز و رویکرد آیسولیشن سنگین جابه‌جا می‌شد.

دی آنجلو راسل

مربی پیشرفت بازیکنان واریرز یعنی تئو رابرتسون که از نزدیک با راسل کار می‌کند در این رابطه گفته است:

من فکر می‌کنم او از نظر درک مسائل جایگاه خوبی دارد و می‌داند که بسکتبال چه چیزی است و سعی دارد بر روی چیزهایی که توانایی کنترل آنها را دارد تمرکز کند. فکر نمی‌کنم هیچ بازیکنی از شایعات مختلف در امان باشد اما تا هرچقدر که ممکن باشد، راسل این وضعیت را مدیریت کرده است.

میانگین آماری دی آنجلو راسل به ازای هر بازی ۲۲.۴ امتیاز، ۶.۱ اسیست و ۳.۶ ریباند بوده است، آماری که در حد و اندازه‌های یک بازیکن آل استار است. این یعنی اگر واریرز قصد جدی ترید راسل را داشته باشد، باید حتماً تیم‌ها، به‌طور جدی خواهان او باشند و پیشنهادات وسوسه‌کننده‌ای ارائه نمایند. اما بر اساس گزارشات منتشرشده از منابع نزدیک به تیم، این اتفاق حداقل تا تابستان آتی رخ نخواهد داد. واریرز انتظار بیشتری از ترکیب راسل و کری دارد. در چهار دیداری که این دو نفر کنار هم بازی کردند، برای تکمیل کردن یکدیگر تلاش کردند و همین امر باعث شد تا مربی تیم، استیو کر بیشتر اوقات هردوی آنها را کنار یکدیگر بازی بدهد. پیش از آنکه کری به علت مصدومیت در بازی ۳۰ اکتبر برابر فینیکس سانز که با شکست همراه بود مصدوم شود، آمار مثبت-منفی راسل که حاکی از مثبت یا منفی بودن عملکرد تیم در حضور بازیکن است، بدترین در NBA بود. راسل از نظر دفاعی نیز در میان بدترین بازیکنان لیگ قرار داشت، بیشتر به این خاطر که کری باعث شده بود پنهان کردن راسل در بدترین گزینه تهاجمی حریف برای گلدن استیت دشوار شود. اما واریرز انتظار داشت که دی آنجلو در کنار کری بهتر از اینها بازی کند.

استعداد بالای او با توجه به اینکه حالا دیگر کری نمی‌تواند بازی کند، سران واریرز را مجاب کرده تا راسل را حداقل تا تابستان در ترکیب تیم حفظ نمایند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *