آموزش بسکتبال | فواید ثبت سوابق در تمارین اصولی بسکتبال

فواید ثبت سوابق

تمرین کردن به صورت اصولی در هر ورزش از ملزومات اولیه آن است که باید طبق برنامه و به صورت صحیح و البته مرتب انجام شود. فرقی ندارد که تازه کار باشید یا حرفه‌ای؛ در هر صورت برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید روش صحیح را پیش بگیرید. در این مطلب به فواید ثبت سوابق در تمارین اصولی در ورزش بسکتبال می‌پردازیم.

ورود به سایت بتکارت

همان طور که می‌دانید تمرین کردن بخش جدایی ناپذیر هر رشته ورزشی است و بسکتبال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. برای انجام تمرینات به صورت صحیح باید همه کارهای خود را طبق برنامه ای مرتب انجام دهید تا وقت رسیدگی به همه امورات چه شخصی و چه ورزشی را داشته باشید.
یکی از بهترین کارهایی که در تمرینات بسکتبال و یا هر رشته دیگری می‌توان انجام داد ثبت سوابق است که به شما کمک شایانی برای دستیابی به هدفتان خواهد کرد. به عبارتی شما با انجام این کار یک برنامه مناسب و دقیق را برای تمارین بسکتبال خود در نظر می‌گیرید و به حرفه‌ای شدن خود کمک بزرگی می‌کنید.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز در مورد ضربات آزاد در بسکتبال

فواید ثبت سوابق در تمرینات بسکتبال :

فواید ثبت سوابق

دوری از تمرینات و بازگشت به آن:

در این نقطه مثالی را عنوان می کنیم برای افرادی که قادر به انجام تمرین در باشگاه در زمان اضافی نیستند. ممکن است دچار بیماری شوید، شخصی از اقوام شما فوت کند و یا به مسافرت بروید. در نهایت در موقعیتی قرار بگیرید که برنامه را متوقف کرده و دوباره مجبور به از سر گیری تمرینات شوید. با نگه داری سوابق، شما دقیقا می دانید که از چه زمانی وزنه زدن را متوقف کرده اید. به دلیل اینکه مدت زمانی از وزنه زدن دور بوده اید، نیاز دارید که وزن وزنه را تا مقداری که وزنه زدن را کنار گذاشته اید،کاهش دهید. این مسئله بسیار مهمی در انجام تمرینات است. چنان چه مدت زمان زیادی را بدون ثبت کردن سوابق خود، از وزنه زدن دور بوده اید ،باید به حافظه خود رجوع کرده،که نتیجه حاصل از آن ممکن دچار اشتباه نیز باشد.

نگاهی اجمالی به قوانین ورزش بسکتبال

پیشرفت یا پس رفت بدن:

دلایل بسیاری برای مشاهده دستاوردهایتان وجود دارد که از همه مهم تر آنها این است که با نگهداری سوابق خود می توانید بفهمید که کدام قسمت از بدنتان به پیشرفت نیاز دارد و کدام قسمت هنوز نیازمند به تمرین است. ثبت این سوابق به شما کمک می کند تا تغییرات مختلفی را در برنامه های آتی خود اعمال نمایید. ممکن است بخواهید برنامه های آتی خود را با تمرینات بیشتر بر روی قسمت های ضعیف تر بدن پر کنید و این اطلاعات فقط با ثبت سوابق خود ممکن خواهد بود. فرض کنید که وزنه ای که برای بدن خود انتخاب می کنید زیاد یا کم باشد. با این یادداشت می توانید با کمک مربی خود این قضیه را متوجه شوید.

۱۳ قانون اصلی دکتر جیمز نای اسمیت در بسکتبال

فواید ثبت سوابق

ایجاد انگیزه :

با تحت نظر گرفتن پیشرفت های خود در باشگاه ،ثبت سوابق شما می تواند انگیزه ایی برای تلاش بیشتر و دست یابی به موارد بزرگتر باشد. شما قادر خواهید بود تا دقیقا پیشرفت های خود را در طول زمان مشاهده کنید و این مسئله می تواند الهام بخش این باشد که شما می توانید سخت تر تمرین کنید. زمانی که افراد شواهد قویی مبنی بر کار کردن سخت در باشگاه داشته باشند، این انگیزه برایشان بوجود می اید که به تمرینات سخت خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: با انواع پاس در بسکتبال آشنا شوید

جلوگیری تمرین بیش از اندازه:

چگونه ثبت سوابق و تمرین بیش از اندازه می توانند به یکدیگر ربط داشته باشند؟حتی اگر این احساس را نداشته باشید که بیش از اندازه تمرین کرده اید، قادر خواهید بود که با مشاهده سوابق خود به وضوح به این مسئله اشراف پیدا کنید. اگر در سوابق خود متوجه کاهش میزان تمرین بمدت یک روز یا بیشتر شدید، علت آنرا در تمرین بیش از اندازه بیابید. همیشه تمرین بیش از اندازه را نمیتوان دلیل این مسئله دانست، ولی می تواند سهم به سزایی داشته باشد. از دیگر عواملی که باعث این مسئله می شوند میتوان به وجود تغییرات در تغذیه، خواب و بیماری اشاره کرد. در بسیاری از موارد می توان گفت که ثبت سوابق به تشخیص مشکل و نیز حل آن کمک می کند.

نکاتی مهم برای تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه‌ای در بسکتبال؛
برای خواندن این مطلب کلیک کنید

فواید ثبت سوابق

تمرینات اصولی و راه های عدم آسیب دیدگی :

تمرین وزنه زدن یکی از موثرترین راه ها برای پیکر تراشی و بدست آوردن پتانسیل ورزشی است.علی رغم تمامی منافعی که انجام این تمرینات دارد، نقش به سزایی در کاهش مصدومیت ها و نیز توان بخشی مصدومیت ها دارد. بوسیله عضلات قوی تر می توان از استخوان ها، لیگامان ها محافظت نمود، در تمریناتی که رو به شکم انجام می دهید مصدومیت ها کاهش خواهند یافت و قادر خواهید بود که تمرینات سخت و نفس گیر را بهتر انجام دهید. به هر حال که احتیاط کردن امری ضروری است، در غیر این صورت احتمال آسیب دیدگی بیشتر خواهد شد.

مطالب مرتبط که در سایت بسکتفا می‌توانید مطالعه نمایید:

نتایج کوتاه و بلند مدت به منظور انجام درست تمرینات:

به منظور بدست آوردن بهترین نتیجه در کوتاه ترین زمان، باید تمامی تمرینات را به صورت صحیح انجام دهید. بلند کردن وزنه به شکل نادرست می تواند بسیار خطرناک بوده و نیز می تواند موجب مصدومیت شود. هم چنین انجام نادرست تمرینات، باعث تلف کردن وقت در باشگاه می شود.ممکن است بتوانید یک وزنه سنگین را با روش نادرست بلند کنید، ولی در دراز مدت نتیجه آن را خواهید دید زیرا در نهایت نخواهید توانست تمرینات خود را به خوبی ادامه دهید. انجام سی دقیقه تمرین اصولی و صحیح در روز خیلی بهتر ازسه ساعت تمرین غیر اصولی و نادرست در طول روز است.

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *