• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • بسکتبال NBA ؛ استیو کر و روش برخورد او با مشکلات درون تیمی گلدن استیت وریرز

بسکتبال NBA ؛ استیو کر و روش برخورد او با مشکلات درون تیمی گلدن استیت وریرز

امروز در بهترین سایت خبری بسکتبال، بسکتفا، با ترجمه اختصاصی مطلبی درباره تیم بسکتبال NBA گلدن استیت وریرز و مشکلات درونی تیم و نحوه برخورد آن‌ها با این مشکلات، در خدمت شما هستیم.

به عنوان رهبر یک گروه، اگر احساس کنید که کنترلی بر مسائل ندارید، چه کاری انجام می‌دهید؟ این که احساس کنید دیگر اعضای گروهتان به تلاش های شما عکس العملی نشان نمی‌دهند.
این وضعیتی است که استیو کر، مربی تیم گلدن استیت وریرز، درگیر آن است.
درحالی ک او یکی از موفق‌ترین شروع‌ها در تاریخ مربیگری را دارد (در سه سال مربیگری خود در تیم گلدن استیت وریرز دو قهرمانی در بسکتبال NBA برای این تیم به ارمغان آورده است) اما تیم او اخیرا به مشکلاتی برخورده است.
واکنش کر به این مشکلات چیست؟ او کنار کشید و اجازه داد که بازیکنان، خود به حل مشکلات و یافتن پاسخ دست بزنند.
طبق سایت خبری ESPN، این اتفاق صبح روز دوشنبه اتفاق افتاد. زمانی که کر اجازه داد که آندره ایگودالا تمرین تیم را برگزار کند. جوال مک‌گی سر میز کامپیوتر نشسته و باقی بازیکنان فیلم را مورد بررسی قرار دهند.
سپس در بازی مقابل تیم فینیکس سانز در عصر روز دوشنبه، کر اختیارات بیشتری را به ایگودالا، به همراه بازیکنانی مانند دیوید وست و دریموند گرین، محول کرد. هر بازیکن در هر تایم‌اوت، حداقل یک بار وظیفه مربیگری را بر عهده گرفت و گرین (بازیکنی که بخاطر آسیب دیدن انگشت خود بر نیمکت نشسته بود) نیز در اکثر اوقات تیم را مدیریت می‌کرد.

بسکتبال NBA

بسکتبال NBA ؛ صحبت‌های کر درباره مشکلات تیم و واکنش او به این مسئله

کر در این باره می‌گوید:
« این تیم برای آن‌ها است. این اولین چیزی است که به عنوان مربی باید در نظر گرفت. بازیکنان بسکتبال NBA باید خود این مسئله را گردن بگیرند. شغل ما به عنوان مربی، این است که آن‌ها را در مسیر درست قرار داده و هدایت کنیم ولی من آن‌ها را کنترل نمی‌کنم. آن‌ها خودشان سرنوشت خود را تعیین می‌کنند. من فکر می‌کنم که تیم تمرکز خود را از دست داده و احساس می‌کنم کار درست را انجام داده‌ام. آن‌ها ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار کرده و بازی خوبی را به اجرا گذاشتند. شب بسیار خوبی برای تیم بود.»
در این شبی که مد نظر کر است. واریرز با اختلاف بیش از ۴۰ امتیاز، فینیکس سانز را شکست داد.
این کار کر قطعا غیرمعمول بود. همانطور که کریس هینز، خبرنگار ورزشی، اشاره کرده است، بازیکنان وظیفه کنترل وضعیت را در زمان کمی که در تایم‌اوت هستند، برعهده می‌گیرند اما غیرمعمول است که چند بار در طول بازی این وطیفه به گردن آنان محول شود. (طرفداران دو آتیشه بسکتبال بیل راسل را به یاد دارند، کسی که ۲ مقام خود از ۱۱ مقام را زمانی که به عنوان مربی تیم در بوستون سلتیکس فعالیت می‌کرد، بدست آورد.)
اما این واکنش کر واقعا شگفت‌انگیز است و اطلاعات و پیامی برای هرکس که وظیفه هدایت تیم را دارا است، در بر دارد.

۱. از هوش هیجانی خود استفاده کنید

تیم وریرز، بهترین تیم بسکتبال NBA در چند سال اخیر است اما چطور به تیمی که دیگر چیزی برای اثبات ندارد، انگیزه می‌دهید؟
کر صلاح دید که تغییری باید صورت بگیرد و بازیکنان حضور بیشتری در مسائل تیم داشته باشند.
کر در مصاحبه‌ای که بعد از بازی انجام داد گفت:
«این مسئله به نظر من بستگی به میزان ارتباط خودم با تیم داشت. من در ماه اخیر ارتباط مناسبی با آن‌ها نداشتم. آن‌ها از صدای من خسته شده‌اند. من نیز از صدای خود خسته شده‌ام. ما در چند سال اخیر راه طولانی را طی کردیم و من به طور مناسب با آن‌ها ارتباط نداشتم. و احساس کردم که امشب، زمان خوبی برای انجام کاری متفاوت است.»
نتیجه: به بازیکنان خود اهمیت دهید. آیا آن‌ها انگیزه کافی ندارند؟ اگر اینطور است دنبال راهی برای حل این مسئله بگردید. و بهترین راه حل برای این مسئله این است که…

2. به آنها قدرت دهید

کر توانست به تیم کمک کند چون نقطه ضعف و قوت آن‌ها را شناسایی کرد. به طور مثال، او روحیه رهبری و مربیگری را در گرین دید و اکثر اوقات این وظیفه را به او محول می‌کرد. طبق بررسی‌های او تیم، بازیکنان واکنش بهتری به دستور گرفتن از گرین دارند. او مطمئن بود که بازیکنان بخاطر گرین تلاش بسیار زیادی خواهند کرد.
نتیجه: راه‌های زیادی برای تقویت کارکنان خود وجود دارد. می‌توانید آن‌ها را تمرین داده و مواردی که آن‌ها برای بهتر شدن نیاز دارند را در اختیارشان بگذارید. حتی می‌توانید به آن‌ها آزادی عمل و آرامش روانی دهید زیرا آن‌ها نیاز دارند تا نظرات مخالف خود را ابراز کنند. این مسئله نه تنها به آن‌ها انگیزه می‌دهد، بلکه باعث ایجاد اعتماد در روابط شما نیز می‌شود اما بهترین کاری که می‌توانید برای قدرت دادن به آن‌ها انجام دهید این است که شانس رهبری به آن‌ها دهید. آن‌ها از رهبری یک تیم یا حتی یک پروژه، تجربه کسب می‌کنند.

۳. تیم خود را وادار به فکر کردن کنید

با درگیر کردن ذهن بازیکنان، کر به آن‌ها کمک کرد که کلیت ماجرا را درنظر بگیرند و به اجرا گذاشتن استراتژی خود فکر کنند. در مشورتی که من انجام دادم، یکی از بزرگترین مشکلاتی که حتی در سازمان‌های موفق نیز وجود دارد، این است که اعضا دیگر به تنهایی فکر نمی‌کنند و بیش از حد به مدیران خود، قوانین و مواردی که در گذشته انجام می‌گرفته است، تکیه می‌کنند و دیگر از هوش و تفکر خود برای پیدا کردن راه حل استفاده نمی‌کنند و این مسئله باید تغییر کند.
نتیجه: تیم حود را تشویق کنید که دست به ریسک‌های حساب شده بزنند. تمامی ایده‌های آنان انجام پذیر نیست اما باید یاد بگیرید که مخالفت کرده و این مسئله را به آن‌ها بسپارید. یعنی این که بدون هیچ قید و شرطی از آنان حمایت کنید و آن‌ها را مستقیم و غیرمستقیم تخریب نکرده و تلاش های آن‌ها را هدر ندهید.
با اعتماد کردن به تیم خود، شما فضای کافی برای آزمون و خطا به آن‌ها می‌دهید و این مسئله باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها میشود.
از هوش هیجانی استفاده کنید. به تیم خود قدرت ببخشید و آن‌ها را وادار به فکر کردن کنید.
مردم میخواهند که هدایت شوند، نه اینکه کنترل شوند. اگر واقعا موفقیت تیم خود را میخواهید، راه را به آن‌ها نشان داده، کنار بروید و موفق شدن و اوج گرفتن آنهارا تماشا کنید.

از این که در بهترین سایت بسکتبال، بسکتفا، در این مطلب همراه ما بودید، از شما بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفید و جذابی از دنیای بسکتبال NBA برای شما به اشتراک بگذاریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *