بسکتبال NBA ؛ ۵۰ نکته جذاب که احتمالا نمی‌دانستید – بخش آخر

بسکتبال NBA

امروز با پنجمین و آخرین قسمت مطلب سریالی درباره بسکتبال NBA در خدمت شما هستیم. امیدواریم از خواندن بخش‌های قبلی لذت برده و توانسته باشیم به اندوخته دانش شما بیفزاییم. اگر قسمت‌های قبل را مطالعه نکرده‌اید، بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بسکتبال NBA

۴۱. بسکتبال NBA ؛ دیکمبه متمبو، در اولین سال بازی خود، بدون این که جایزه بهترین بازیکن سال اولی سال را دریافت کند، در مسابقات آل استار شرکت داشته است

این بازیکن بسکتبال NBA ، در زمینه ریباند و بلاک کردن بسیار پر افتخار است. او در تیم آل استار به عنوان بازیکن سال اولی تیم دنور ناگتس شرکت داشت اما در آن سال، فوروارد تیم شارلوت هورنتس، لری جانسون این جایزه را به‌دست آورد.

 

۴۲. تیم فینیکس سانز، در یک فصل ۱۰ برد و ۱۰ باخت پشت سر هم داشته است

این اتفاق در فصل سال‌های ۱۹۹۷-۱۹۹۶ رخ داده است و این تیم در ۱۳ بازی ابتدایی فصل شکست خورد. آن‌ها جیسون کید را از تیم دالاس ماوریکس خریداری کردند اما او در اولین بازی تیم مصدوم شد. تیم فینیکس پس از برطرف شدن مصدومیت کید در یک اتفاق شگفت‌انگیز به ۱۰ برد پشت سر هم دست یافت و در آخر، رتبه هفتم کنفرانس غرب را از آن خود کرد.

بسکتبال NBA

۴۳. تونی کوکوچ با لقب پلنگ صورتی نیز شناخته می‌شد

احتمالا بخاطر اندام لاغر و ظاهر او است که این لقب را به تونی داده‌اند.

بسکتبال NBA

۴۴.نام میانی شاون کمپ مفهوم خاصی ندارد و نام یکی از اعضای خانواده او نیست

همانطور که “S” در نام “Harry S. Truman” نیز نام یکی از اعضای خانواده او نیست و مفهومی ندارد، این مسئله در مورد شاون تراویس کمپ هم صدق می‌کند.

 

۴۵.شاون کمپ در مراسم درفت ۱۹۸۹ جزو ۱۰ انتخاب اول نبود

او با اینکه یکی از فورواردهای قدرتمند نسل خود بوده است اما در مراسم درفت سال ۱۹۸۹ جزو ۱۰ انتخاب نخست نبود. بازیکنانی که زودتر از او انتخاب شدند عبارتند از: پو ریچاردسون، تام هموندز، دنی فری و پرویس الیسون بوده‌اند.

بسکتبال NBA

۴۶. چارلز بارکلی تنها دو سال در بسکتبال دبیرستان بازی کرده است

این بازیکن پرافتخار در زمینه ریباند، در اولین سال‌های خود در بسکتبال سطح دبیرستان، از آن خارج و وارد NBA شد.

 

۴۷.تیم بوستون سلتیکس و نیویورک نیکس تنها تیم‌هایی هستند که تا به حال تغییر مکان نداده‌اند

اکثر تیم‌های بسکتبال NBA از زمان شروع لیگ، حداقل یک بار مکان خود را تغییر داده‌اند.

بسکتبال NBA

۴۸. برخلاف تصور عموم، ویلت چمبرلین رکورد بیشترین ریباند در یک بازی را در اختیار دارد

عموم طرفداران تصور می‌کنند که این رکورد در اختیار بیل راسل است اما در حقیقت ویلت چمبرلین بیشترین ریباند در یک بازی را به ثمر رسانده است. او در بازی مقابل بوستون سلتیکس در تاریخ ۲۴ نوابمر ۱۹۶۰، ۵۵ ریباند را به ثمر رساند.

بسکتبال

۴۹.کریم عبدالجبار اولین انتخاب در مراسم درفت بسکتبال NBA در سال ۱۹۶۹ نبوده است

این نکته مقداری پیچیده است. درست است که عبدالجبار در مراسم درفت آن سال توسط میلواکی باکس انتخاب شد اما این مسئله قبل از گرایش او به دین اسلام و تغیر نامش از لئو آلسیندور به کریم عبدالجبار رخ داد و در لیست درفت آن سال، نام لئو آلسیندور ثبت شده است.

بسکتبال NBA

۵۰. مایکل جردن در مراسم درفت سال ۱۹۸۴، اولین انتخاب نبوده است

این سوال را از چند نفر که خود را طرفداران دو آتیشه بسکتبال می‌نامند، پرسیده‌ام:«اولین انتخاب در مراسم درفت سال ۱۹۸۴، چه کسی بوده است؟»

همانطور که انتظار می‌رفت، جواب تمام آن‌ها مایکل جردن بود. در حقیقت مایکل جردن، که توسط اکثر طرفداران، بهترین بازیکن تاریخ بسکتبال NBA تلقی می‌شود، سومین انتخاب در مراسم درفت بوده است. انتخاب نخست، حکیم اولاجوان (توسط هیوستون راکتس) و سم بویی (توسط پورتلند تریل بلیزرز) بوده اند. من تصور می‌کنم که پورتلند تریل بلیزرز همچنان خود را به‌خاطر انتخاب نکردن مایکل جردن، سرزنش می‌کند. مخصوصا بعد از شکست تیم خود در مقابل او در فینال بسکتبال NBA در سال ۱۹۹۲.

 

مطلب سریالی ۵۰ نکته مختلف درباره NBA که احتمالا نمی‌دانستید به پایان رسید. از این که شما خوانندگان عزیز تا انتهای مطلب در بهترین سایت خبری بسکتبال، بسکتفا، همراه بودید، متشکریم. منتظر مقالات جذاب دیگری در سایت خبری ما باشید.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *