• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • کاپ آسیا | تیم بسکتبال ایران درچه حالتی به آسیا صعود می‌کند؟

کاپ آسیا | تیم بسکتبال ایران درچه حالتی به آسیا صعود می‌کند؟

تیم بسکتبال ایران کاپ آسیا

همان طور که در اخبار روزهای گذشته سایت بسکتفا خواندید، تیم بسکتبال ایران در مسابقات پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ صاحب یک پیروزی مقابل عربستان و یک شکست مقابل سوریه شد. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که ملی پوشان در چه حالتی به کاپ آسیا صعود خواهند کرد.

ورود به سایت بتکارت

در ابتدا دانستن این نکته خالی از لطف نیست که اگر شما عزیزان علاوه بر اخبار بسکتبال ایران و جهان ، به مقالات آموزشی نیز علاقه دارید، بسکتفا بهترین مقالات آموزشی رشته بسکتبال را در اختیار شما قرار خواهد داد.

از نتایج تیم ملی بسکتبال ایران در بازی​ های پنجره اول و دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ بدانید:

پنجره اول

ایران ۹۴ – ۴۸ سوریه

ایران ۹۵ – ۵۲ قطر

پنجره دوم

ایران ۷۱ – ۶۴ عربستان

ایران ۷۰ – ۷۷سوریه

  • لازم به ذکر است شما عزیزان از طریق دو لینکی که در قسمت بالا مشاهده می‌کنید می‌توانید از نتایج و اتفاقات دو بازی تیم بسکتبال ایران مطلع شوید.

تیم ملی بسکتبال ایران در چه حالتی به کاپ آسیا صعود خواهد کرد؟

تیم بسکتبال ایران کاپ آسیا

تیم بسکتبال ایران در پنجره دوم همان طور که مشاهده کردید از دوران اوج خود فاصله داشت و در مجموع کلی دور از انتظار ظاهر شد و بنابه نظر اکثریت کارشناسان داوری بسکتبال، ضعیف ظاهر شد. رقابت‌های انتخابی بسکتبال کاپ آسیا نیز در سه پنجره پیگیری می‌شود که تاکنون دو پنجره از این مسابقات برگزار شده است. ایران از چهار بازی خود (هر پنجره دو بازی) سه دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته است. طبق قوانین این بازی‌ها دو تیم برتر هر گروه (A،B،C،D،E،F) به همراه بهترین تیم‌های سوم که در مرحله پلی‌ آف مشخص خواهند شد، به رقابت‌های کاپ آسیا صعود خواهند کرد و باید دید در ادامه ملی پوشان چه برنامه‌ای برای صعود خواهند داشت.

البته صعود ایران دور از ذهن نیست و ملی پوشان با پیروزی در بازی‌های پیش رو می‌توانند به کاپ آسیا صعود کنند. با توجه به این قوانین، شاگردان مهران شاهین طبع ۳ برد کسب کرده‌اند و برای صعود باید به پنجره سوم این رقابت‌ها امیدوار باشند. تا پیش از این بازی تیم‌های سوریه، قطر و عربستان هر کدام با یک برد و دو باخت شرایط یکسانی را در جدول داشتند. صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی ۲ ملی پوش باتجربه بسکتبال کشورمان هستند که در این پنجره از مسابقات کاپ آسیا غیبت دارند، بازیکنانی که هر کدام از آنها وزنه‌ای برای تیم ملی به حساب می‌آیند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی

‎صمد نیکخواه بهرامی یکی از غایبان بزرگ تیم ملی بسکتبال ایران بعد از اتمام پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا به خبرنگاران در خصوص شرایط خود و عدم حضور در این رقابت‌ها گفت:

خدا را شکر می‌کنم که دوران قرنطینه و بیماری من نیز به اتمام رسید و الان بهتر هستم و شرایطم رو به بهبودی است چرا ک دوران بدی را پشت سر گذاشتم. این دوران برای من خیلی سخت بود و حالت‌های مختلف را تجربه کردم. ریه‌های من درگیر شده بود و به من گفتند که باید در بیمارستان بستری شوم اما تصمیم گرفتم که در خانه بمانم و دوران نقاهت را در خانه بگذرانم. ۱۲ روز سخت داشتم و روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتم. امیدوارم که هیچ کس چنین روزهایی را تجربه نکند. خیلی از دوستانم کرونا گرفته بودند البته دوران نقاهت آنها سخت نبود و آنها همانند یک سرماخوردگی کوچک این دوران را پشت سر گذاشتند و شکر خدا حال همگی این افراد خوب است و به زندگی عادی خود بازگشته اند.

تیم بسکتبال ایران صمد نیکخواه بهرامی

وی ادامه داد:

ولی در مجموع من هم فکر می‌کردم که همانند دوستان و آشنایانم که مریضی آنها همانند یک سرماخوردگی ساده بود، من هم به همین صورت خواهم بود اما این گونه نبود. از ابتلا به کرونا خیلی ترسیده بودم و کرونا فرد مبتلا شده را سورپرایز می‌کند. در حال حاضر سرفه دارم و سرفه هایم تا یک ماه ادامه خواهد داشت. علاوه بر این آنزیم‌های کبد من هم به هم ریخته بود. از همه مردم می‌خواهم که با وسواس بیشتری نکات ایمنی را رعایت کنند تا به این ویروس مبتلا نشوند و بتوانیم هرچه زودتر این ویروس را شکست دهیم و به روزهای خوب گذشته بازگردیم.

بهرامی در خصوص شرایط صعود ایران به کاپ آسیا نیز ادامه داد:

مطمئن هستم که بازیکنان هرچه در توان دارند می‌گذارند تا به کاپ آسیا صعود کنند. درست است که ایران در پنجره دوم کمی ضعیف ظاهر شد ولی هنوز دیر نشده و فرضت برای جبران و صعود باقی است. پس بیایید امیدوار باشیم و به بازیکنان روحیه دهیم که بتوانند در پنجره سوم موفق شوند و صعود بی دردسری را تجربه کنند. برای سرمربی، کادر فنی و بازیکنان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

مرحله یا پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا 2021 چه زمانی برگزار خواهد شد؟

تیم بسکتبال ایران کاپ آسیا

این مسابقات از دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۵ اسفند 1399 برگزار خواهد شد و باید تیم آیا ملی پوشان موفق به صعود خواهند شد یا خیر..

پنجشنبه مورخ ۳۰ بهمن: قطر – ایران

یک‌شنبه مورخ ۳ اسفند: عربستان – ایران

در خصوص سلامت بازیکنان نیز باید بدانید که هر روز تست کرونای جدید گرفته می‌شود تا از عدم ابتلای آنها به ویروس کرونا اطمینان خاطر پیدا شود. در هتل و دیگر جاهای قطر نیز شرایط به این ترتیب ادامه پیدا خواهد کرد و ملی پوشان تیم ملی ایران و سایر تیم‌ها در اتاق‌هایی مجهز و ضدعفونی شده و با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی حضور پیدا خواهند کرد تا مشکلی برای بازیکن یا تیمی ایجاد نشود.

دیگر مطالب آموزشی که می‌توانید در سایت بسکتفا بخوانید:

برای اطلاع یافتن از نتایج مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ و دیگر بازی‌های روز دنیا همراه سایت بسکتفا باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *