• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • انتخابی کاپ آسیا | شکست ایران مقابل سوریه در بازی دوم

انتخابی کاپ آسیا | شکست ایران مقابل سوریه در بازی دوم

انتخابی کاپ آسیا شکست ایران

به گزارش بسکتفا بازی دوم تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ نیز برگزار شد و ملی پوشان روز گذشته در مقابل تیم ملی بسکتبال روسیه بازی را واگذار کردند. این دیدار با نتیجه ۷۰ بر ۷۷ به نفع سوریه به پایان رسید تا همه نگاه‌ها برای صعود ملی پوشان در آینده به پنجره سوم دوخته شود.

ورود به سایت بتکارت

بد نیست بدانید علاوه بر اخبار بسکتبال ایران و جهان ، اگر به مقالات آموزش نیز علاقه دارید، بسکتفا بهترین مقالات آموزشی رشته بسکتبال را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در ابتدا همان طور که در خبرهای قبل بسکتفا ملاحظه کردید اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ به شرح زیر است که این بازیکنان حدود یک هفته پیش راهی قطر شدند:

۱-محمد ترابی
۲-محمد جمشیدى
۳-محمد حسن زاده
۴-حامدحسین زاده
۵-سعید داورپناه
۶-مایک رستم پور
۷-آرمان زنگنه
۸-آرون گرامى پور
۹-سجاد مشایخى
۱۰-میثم میرزایى
۱۱-سیناواحدی
۱۲-بهنام یخچالی

تیم ملی بسکتبال ایران ۷۰ – ۷۷ تیم ملی بسکتبال سوریه

انتخابی کاپ آسیا شکست ایران

کوارتر اول: ۲۱ _ ۲۱ تساوی

تیم ملی بسکتبال ایران در کوارتر اول مسابقات انتخابی کاپ آسیا با اولین پرتاب سه امتیازی بهنام یخچالی، اولین امتیاز را نیز کسب کرد. دیدار این تیم‌ها پایاپای پیش رفت و در امتیاز ۱۱ برابر شدند.  در حالی که ایران در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ جلو بود، سعید داور پناه به جای جمشیدی وارد میدان مسابقه شد. جورج اری‌کل، ستاره سوریه در این کوارتر بود که حساب کار را به ۱۸ بر ۱۸ رساند. با خطا روی سجاد مشایخی سه پرتاب برای ایران به دست آمد که این بازیکن هر سه پرتاب خود را تبدیل به گل کرد اما در ثانیه‌های پایانی، این سوریه بود که در پرتاب‌های سه امتیازی موفق ظاهر شد تا کار این کوارتر را به تساوی ۲۱ – ۲۱ برساند.

کوارتر دوم: ۲۱ _ ۱۹ به نفع ایران

در کوارتر دوم ملی پوشان ایران کار را هجومی تر آغاز کردند و در همان ابتدا سعید داورپناه و مایک رستم‌پور دو پرتاب سه امتیازی را منجر به امتیاز کردند تا بازی ۲۷ – ۲۴ به نفع ایران رقم بخورد. ملی‌پوشان ایران به تدریج ۳۴ بر ۲۴ برتری خود را حفظ کردند اما در ادامه ضعف عملکرد دفاعی آنها باعث شد تا حریف اختلاف امتیاز خود را کم کند و بازی در امتیاز ۳۷ بر ۳۵ به سود ایران دنبال شود. در چهل ثانیه پایانی این کوارتر خطای بازیکن سوریه روی مشایخی باعث عصبانیت این بازیکن شد که داور بازی را آرام کرد. مهران شاهین طبع دو بار در این کوارتر درخواست وقت استراحت کرد و در مجموع کوارتر دوم که همان نیمه اول نیز محسوب می‌شود، با نتیجه ۴۲ – ۴۰ به نفع ایران به پایان رسید.

انتخابی کاپ آسیا شکست ایران

کوارتر سوم: ۱۸ _ ۱۳ به نفع سوریه

در شروع نیمه دوم تیم ملی ایران ضعیف ظاهر شد و به خصوص خط دفاعی تیم متزلزل دیده می‌شد که همین موضوع کار را ۴۷ بر ۴۳ به نفع تیم حریف رقم زد. چندین پرتاب سه امتیازی ایران برای جبران اختلاف امتیاز وارد سبد نشد و سوریه ۵۶ بر ۵۰  پیش افتاد. در ادامه فشار دفاعی ایران باعث شد تا حساب کار دقایقی ۵۶ بر ۵۴ به سود سوریه دنبال شود. حرکت دفاعی رستم ‌پور باعث شد تا داور خطای غیر ورزشی این بازیکن را اعلام  کند و دو پرتاب آزاد برای سوریه در نظر بگیرد که هر دوی آنها وارد سبد شد. در پایان نیز این کوارتر با برتری ۵۸ بر ۵۵ به نفع سوریه ثبت شد تا کار سختی در ادامه پیش روی ملی پوشان باشد.

کوارتر چهارم: ۱۹ _ ۱۵ به نفع سوریه

در شروع کوارتر چهارم تیم ملی ایران توانست تا حدودی نتیجه را جبران کند و کار را به تساوی ۵۸ – ۵۸ بکشاند تا همه چیز در ادامه حساس تر شود. در حالی که ایران برای کسب امتیاز به سوریه فشار می‌آورد، سرمربی سوریه در  حالی که  تیمش ۶۷ بر ۶۵ جلو بود، درخواست وقت استراحت کرد. در یک دقیقه پایانی سوریه ۷۱ بر ۶۸ تیم برتر میدان بود. در ثانیه‌های پایانی مهران شاهین طبع درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف امتیاز را کاهش دهد، در ادامه هم سرمربی سوریه درخواست وقت استراحت کرد.  شاهین طبع بار دیگر در ۱۱ ثانیه پایانی و در حالی که سوریه ۷۵ بر ۷۰ پیش بود، بار دیگر درخواست وقت استراحت کرد که تاثیری نداشت. جورج اری‌کل ستاره سوریه در این دیدار دو پرتاب آزاد خود را گل کرد و در نهایت سوریه با نتیجه ۷۷ بر ۷۰ در مقابل تیم ملی بسکتبال ایران به پیروزی رسید. بد نیست بدانید این پیروزی برای اولین بار برای سوریه مقابل ایران به دست آمد.

انتخابی کاپ آسیا شکست ایران

مرحله یا پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا 2021 چه زمانی برگزار خواهد شد؟

این مسابقات از دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۵ اسفند 1399 برگزار خواهد شد و باید تیم آیا ملی پوشان موفق به صعود خواهند شد یا خیر..

پنجشنبه مورخ ۳۰ بهمن: قطر – ایران

یک‌شنبه مورخ ۳ اسفند: عربستان – ایران

در خصوص سلامت بازیکنان نیز باید بدانید که هر روز تست کرونای جدید گرفته می‌شود تا از عدم ابتلای آنها به ویروس کرونا اطمینان خاطر پیدا شود. در هتل و دیگر جاهای قطر نیز شرایط به این ترتیب ادامه پیدا خواهد کرد و ملی پوشان تیم ملی ایران و سایر تیم‌ها در اتاق‌هایی مجهز و ضدعفونی شده و با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی حضور پیدا خواهند کرد تا مشکلی برای بازیکن یا تیمی ایجاد نشود.

دیگر مطالب آموزشی که می‌توانید در سایت بسکتفا بخوانید:

برای اطلاع یافتن از نتایج مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ همراه سایت بسکتفا باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *