جان بیلین از هدایت کاوالیرز استعفا داد

جان بیلین

جان بیلین در جلوی درهای کاوالیرز ایستاد و دلیل جدایی‌اش را اعلام کرد.

استعفای جان بیلین

اما این سرمربی حتی با خروج خود آخرین درس را به بازیکنان داد. او صداقت، بزرگی و آسیب‌پذیری را به بازیکنان نشان داد. او پذیرفت که شکست او را شکست داده است. بیلین گفت نمی‌تواند ادامه دهد. کوین لاو، مهاجم کلیولند کاوالیرز دراین باره گفت:

او با کار امروزش نشان داد یک مرد واقعی است. از هر شخصی درباره او بپرسید تأیید می‌کند که او مرد قابل احترامی است.

جان بیلین به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمربیان دانشگاهی بسکتبال در طول ۲ دهه گذشته نتوانست ۱ فصل کامل بسکتبال NBA را ببیند. او چهارشنبه و بعد از انجام ۵۴ بازی با کلیولند کاوالیرز از هدایت این تیم استعفا داد. بیلین ۶۷ ساله در طول دوران حضورش در این پست هیچ‌گاه احساس راحتی نکرد. میزان سفرها، کمبود زمان‌های تمرینی و گروهی از بازیکنان که به سبک سرمربیگری او نمی‌خوردند یا به او احترام نمی‌گذاشتند. او قبل از این‌که دیر شود خیلی از چیزها را ثابت کرد و تصمیم گرفت قبل از بازگشت تیم از آل‌استار بریک از کاوالیرز خداحافظی کند. جان بیلین در اطلاعیه‌ای که توسط تیم منتشر شد اظهار داشت:

این یک تصمیم بسیار مشکل برای من بود اما می‌خواهم شفاف صحبت کنم. کناره‌گیری از این پست تصمیم من بود و واقعاً از درک و حمایت مسئولان ارشد این تیم در این بازه زمانی سپاسگذارم. شکست برایم بسیار چالش‌برانگیز است و این چالش امسال بیشتر از آن‌چه فکر می‌کردم روی من تأثیرگذار بود. نگرانی‌های من برای نتایج این عوارض بیشتر شد و می‌توانست سلامتی و خانواده‌ام را من را به طور جدی تهدید کند.

قبل از این‌که کلیولند کاوالیرز به طور رسمی این استعفا را اعلام کند، بیلین با بازیکنانش صحبت کرد. کوین لاو اقدام این سرمربی را آخرین اقدام دانست و وی را قوی خواند. لاو در این باره گفت:

برای این سرمربی آمدن به اینجا، انجام چنین کاری و نگاه کردن به چشمان همه ما و درست بودن و تمایلش فوق‌العاده است. او یک مرد واقعی بود. بنابراین برای این آمدن او احترام قائلم چون او مجبور نبود که چنین کاری بکند.

کلیولند کاوالیرز تحت هدایت جیم بیلین آمار ۱۴ پیروزی و ۴۰ شکست را از خود به جای گذاشت. این سرمربی بعد از ۱۲ فصل حضور در تیم میشیگان ناگهان از این تیم جدا شد و ماه می گذشته قراردادی ۵ ساله با کاوالیرز به امضا رساند. کلیولند اعلام کرد که در مناصب دیگر از حضور این فرد بهره‌مند خواهد شد.

جان بیلین

جی بی بیکراستف، دستیار سرمربی فعلاً جانشین بیلین شده است و تلاش می‌کند تا در ۲۸ بازی آینده این تیم را جمع و جور کند. کاوالیرز هنوز روی برخی از مفاد قرارداد با بیکراستف به جمع‌بندی نرسیده اما از لفظ موقت برای این سرمربی استفاده نکرده است. بیکراستف سابقه مربیگری در تیم‌های ممفیس گریزلیز و هیوستون راکتس را داراست. بیکراستف دراین باره اظهار داشت:

این فرصت به شما این امکان را می‌دهد که بدون در نظر گرفتن میزان سختی که مجبورید با آن مواجه شوید تصمیمات بسیار سخت را اتخاذ کنید. شما تصمیمات سخت‌تری را در یک قرارداد بلندمدت اتخاذ خواهید کرد و در زمان کوتاه این کار امکان‌پذیر نیست.

تقریباً از زمان شروع اردوی تمرینی قبل از شروع فصل حواشی برای بیلین آغاز شد. کلیولند کاوالیرز نمی‌توانست خود را با شیوه‌های تمرینی بیلین مطابقت دهد. بازیکنان می‌گفتند او مثل بچه‌ها با آن‌ها رفتار می‌کند و حرفه‌ای نیست. اما موردی که واقعاً به جیم بیلین ضربه زد شکست بعد از موفقیت در دانشگاه بود. لاو دراین باره اظهار داشت:

او هر روز به تمرین می‌آمد و می‌خواست که بهتر باشد و فرهنگ تیم را تغییر دهد. اما گاهی اوقات کاری را می‌کرد که آن‌ها می‌گفتند. گاهی اوقات اوضاع بر وفق مراد شما پیش نمی‌رود.

کوبی آلتمان، مدیر ورزشی کلیولند کاوالیرز در کل طول سرمربیگری بیلین در کنار او ایستاد. اما وقتی آل‌استار بریک فرا رسید، مشهود بود که برای پیشرفت و بهبود کاوالیرز جوان تغییراتی لازم است انجام شود. بیلین اولین سرمربی موفق دانشگاهی نیست که دچار چنین وضعیتی در NBA می‌شود. جان کالیپری، سرمربی کنتاکی، ریک پیتینو، تیم فلوید، مایک مونتگومری و پی جی کارلسیمو نیز چنین موردی را تجربه کردند. آلتمن دراین باره اظهار داشت:

در حالی که انتظارش را نداشتیم، به تصمیم او برای کناره‌گیری از سرمربیگری کلیولند کاوالیرز احترام می‌گذاریم. من از پیشرفت بازیکنان جوان که همه آن‌ها تحت هدایت بیلین به رشد و بلوغ رسیده بودند هیجان‌زده بودم. لیگ NBA یک تجارت منحصربه فرد است که گاهی اوقات به ریسک پذیر بودن در تصمیمات بلندمدت بستگی دارد تا برای قهرمانی بجنگید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *