بسکتبالیست‌ها | نکاتی خواندنی از زندگی مایکل جردن افسانه‌ای

زندگی مایکل جردن

بدون شک کسی در دنیای بسکتبال نیست که نام مایکل جردن افسانه‌ای به گوشش نخورده باشد. بزرگ مردی که رکوردهای مختلفی را به نام خود جابه جا کرد و البته در عصر جدید بسکتبال، لبرون جیمز بزرگ توانسته به برخی از رکوردهای او دست پیدا کند. در این مطلب بسکتفا قصد داریم به برخی نکاتی خواندنی و جالب در خصوص زندگی مایکل جردن بپردازیم.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بخوانید: تاکتیک‌ بسکتبال – اهمیت هارمونی در گام‌های بسکتبالیست‌ها

مایکل جردن یکی از اسطوره‌های با اخلاق دنیای بسکتبال با ۱.۹۸ متر قد بازیکن فوق العاده با استعداد و یک مدافع سرسخت بود.

او به دلیل توانایی خارق العاده ای که در جهش و انجام مانورهای آکروباتیک داشت، نام مستعار Air Jordan را به خود اختصاص داده بود و محبوبیت او به خاطر پرش های بی نظیر و بیشتر و بیشتر می‌شد.

مایکل به دلیل شکستگی پا نتوانست در ۶۴ بازی شرکت کند اما در اولین مسابقه بعد از بهبودی پایش توانست در مقابل تیم بوستون سلتیک بازی کند و ۴۹ امتیاز کسب کند و در دومین بازی پلی‌آف نیز موفق به کسب ۶۳ امتیاز شد که در تاریخ بازی های ان بی ای یک رکورد به شمار می‌آمد.

یکی از عواملی که باعث پیشرفت بسیار زیاد مایکل‌جردن می شد تمرکز او در حین بازی بود و از نخستین بازیکنانی بود که بیشترین امتیاز را کسب و بیشترین توپ گیری را از حریف در کارنامه خود ثبت کرده بود.

زندگی مایکل جردن

پنج تکنیک برای پرتاب توپ در بسکتبال

از افتخارات و دستاوردهای فردی مایکل جردن می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • کسب پنج جایزه با ارزش ترین بازیکن ان بی ای.
  • حضور در ۱۰ دوره تیم منتخب ان بی ای
  • حضور در ۹ دوره تیم در تیم مدافعین ان بی ای
  • ۱۴ بار حضور در بازی ستارگان ان بی ای.
  • دریافت ۳ جایزه با ارزش‌ترین بازیکن ستارگان ان بی ای
  • کسب عنوان امتیازآورترین بازیکن فصل ان بی ای
  • کسب عنوان بهترین بازیکن توپ ربا
  • کسب ۶ جایزه بهترین بازیکن مرحله حذفی ان‌بی‌ای
  • کسب جایزه بهترین مدافع سال ان بی ای در سال ۱۹۹۸

برخی قوانین بسکتبال ۳نفره که شاید نمی‌دانید

خانه استیک مایکل جردن

مایکل جردن نیز همانند برخی از افراد سرشناس که اقدام به تاسیس یک رستوران می‌کنند، در سال ۱۹۹۸ مایکل جردن کسب و کار جدیدی را راه اندازی و رستورانی تحت عنوان خانه استیک مایکل جردن را تاسیس کرد. این رستوران با سبک و سلیقه او طراحی شده است و دارای مساحتی برابر با ۷ هزار متر مربع با ۱۵۰ صندلی در رستوران و ۶۰ صندلی در قسمت بار می باشد که در گرند سنترال ترمینال واقع شده است.

زندگی مایکل جردن

ترفندهای آموزشی بسکتبال برای تازه‌کاران

القاب:

توانایی پرش مایکل جردن همراه با اسلم دانکهای نمایش او از روی خط پرتاب آزاد، سبب شد تا القابی چون Air Jordan و یا His Airness به او اختصاص داده شود. سه قهرمانی پی در پی او در سال های ۱۹۹۱ ۱۹۹۲,۱۹۹۳, باعث شد تا لقب تری-پیت را نیز کسب کند. او از سوی ESPNبه عنوان بزرگ ترین ورزش کار قرن بیستم در امریکای شمالی لقب گرفت و دو بار به تالار مشاهیر بسکتبال دعوت شد.

در سال ۱۹۸۵ برند کفش ورزشی جردن را به بازار معرفی نمود. علاوه بر برند نایکی، مایکل جردن هنوز به عنوان حامی مالی برند های Gatorade،Upper Deck ، Hanesشناخته می شود.

نژاد پرستی:

او در برهه ای از زمان یک راز از دیدگاه نژاد پرستانه اش فاش کرد و در آن گفت که دیدن سریال تلویزیونی «ریشه ها» که در مورد درد و رنج اجداد افریقایی خود بوده باعث شده تا نژاد پرستی درونش تقویت گردد.او می گوید در سال ۱۹۷۷ دختری در مدرسه به وی توهین نژادی کرد و عقایدش علیه سفیدپوستان زیاد شد و به طرف وی شیشه نوشابه پرت کرد و از آن به بعد او یک نژاد پرست کامل شد و بعد از چندین بار دعوا در مدرسه و خیابان در این باره مادر مایکل به وی هشدار داد که نباید چنین عقایدی داشته باشد و برخورد جدی را با او ترتیب داد. پس از آن با صحبت های خانواده و بالاتر رفتن سنش و تحقیق در این خصوص این مشکل برطرف گردید.

زندگی مایکل جردن

شرکت در امور خیریه:

این ستاره معروف باز هم همانند سایر بازیکنانی که دستی در امور خیریه دارند، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ میزبان یک رویداد سالانه خیرخواهانه گلف، موسوم به Michael Jordan Celebrity Invitational بود و درآمد حاصل از بنیاد هایی مانند Make-A-Wish, Cats Care, Jordan Foundation, the James R به این خیریه تعلق می گیرد. این مسابقات در چهار روز و با حضور شرکت کنندگان مشهوری چون وین گرتسکی، مایکل فلپس، چوی چیس و مارک والبرگ برگزار می شود.

در انتخاب یک پست بسکتبال چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

ناکامی در ازدواج اول و ثبت رکورد طلاق:

مایکل جردن در سن 26 سالگی تصمیم گرفت که با دختری که از چند سال قبل با او رابطه داشت ازدواج کند و وی در سپتامبر ۱۹۸۹ با خوانیتا ونوی عروسی کرد و ثمره این ازدواج دو پسر به نام های جفری مایکل و مارکوس جیمز و یک دختر به نام جاسمین است. این ازدواج به دلیل اختلافات زناشویی در ۴ ژانویه ۲۰۰۲ منجر به طلاق شد اما پس از مدت کوتاهی آن دو به زندگی مشترک خود بازگشتند. در طی این مدت آن ها بارها و بارها تصمیم به جدایی گرفتند که در نهایت در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۶ برای همیشه از یکدیگر جدا شدند و حکم نهایی طلاق برای آن ها صادر شد. آن ها اعلام کردند که این تصمیم کاملا آگاهانه و دوستانه گرفته شده است.گفته شده که هزینه طلاق این دو بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار بوده است که به گران ترین طلاق دنیا مشهور است.

بیشتر بدانید: ارتقا آمادگی ذهنی در بسکتبال چه کمکی می‌کند؟

زندگی مایکل جردن

خریداری تیم بسکتبال شارلوت هورنتز:

در سال ۲۰۰۶ به عنوان رئیس و مالک بخشی از تیم بسکتبال شارلوت هورنتز مطرح شد و در سال ۲۰۱۰ بخش دیگری از سهام این تیم را به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار خریداری نمود و اداره آن را به طور کامل در اختیار گرفت. مایکل جردن ترجیح می داد که بیشتر بر روی بهبود عملکرد این تیم نسبت به ثبت رکورد آن سرمایه گزاری نماید. وی در نوامبر ۲۰۱۲ در مصاحبه ای که با شبکه تلویزیونی ESPN داشت، گفت:
” من فکر نمی کنم که از این بیزینس خارج شوم. ذات رقابت جویانه من این گونه است که همیشه به موفقیت فکر می کنم. همیشه این عبارت را شنیده ایم که زمانی که نمی توانی راهی برای انجام کار پیدا کنی، باید راهی بسازی “.
درحالی که در سوابق باشگاه شارلوت هونتز، موفقیت چندانی به چشم نمی خورد، او ارزش این تیم را از ۱۷۵ میلیون دلار در سال ۲۰۰۶ به ۱.۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ ارتقا داده است.

 برخی نکات مهم پرتاب‌ توپ در بسکتبال؛
برای خواندن کلیک کنید

آیا به اخبار بسکتبال ایران و اخبار بسکتبال جهان علاقه‌مند هستید؟ پس به صفحه اصلی سایت بسکتفا مراجعه فرمایید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *