لیگ بسکتبال NBA ؛ هیوستون راکتس – فیلادلفیا سونی سیکسرز

لیگ بسکتبال NBA هیوستون راکتس

در ادامه‌ی سری مسابقات بسکتبال NBA، ساعت ۴:۳۰ بامداد شنبه ۱۸ اسفند ماه، تیم هیوستون راکتس میزبان تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز خواهد بود. لیگ بسکتبال NBA، این روزها آبستن بازی‌ها و نتایج خیره‌کننده‌ای خواهد بود و بازی هیوستون راکتس و فیلادلفیا سونی‌سیکسرز قطعا یکی از آنها خواهد بود. به همین مناسبت بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال برای این بازی یک مقاله‌ی تحلیلی در نظر گرفته است.

هیوستون راکتس؛ انقلاب مایک دی‌آنتونی در لیگ بسکتبال NBA ادامه دارد

عضو تیم هیوستون راکتس بودن افتخار بزرگی است ولی قطعا هیوستون از اینکه مربی بزرگی به‌نام مایک دی‌آنتونی دارد به خود می‌بالد. مایک دی‌آنتونی ۶۷ ساله بزرگ‌ترین انقلابیِ لیگ بسکتبال NBA است که همیشه پیاده کردن ایده‌های خود را به نتیجه گرفتن ترجیح می‌هد و برای همین است که علیرغم شهرت زیاد و ۲ بار بردن عنوان مربی سال و ۲ بار مربیگری در آل استار هرگز قهرمان لیگ NBA نشده است. با ورود او بود که دوره‌ی بازیکنان درشت‌اندام و قدرتمند تمام شد و عصر سرعت و پرتاب‌های ۳ امتیازی آغاز شد. زمانی‌که در فینیکس سانز بود گفت بهترین نحوه‌ی بازی آن است که تیم نهایتا ۷ ثانیه پس از تصاحب توپ آن را پرتاب کند. تاکتیک‌های گوناگون او برای فضاسازی و پرتاب‌های ۳ امتیازیِ زیاد، لیگ بسکتبال NBA را متحول کرد. نقطه‌ی ضعف سیستم مایک دی‌آنتونی دفاع ضعیف است و دلیل آن کوتاه قامت بودن بازیکنان است که بیشتر به‌درد حمله می‌خورند تا دفاع.

مایک دی‌آنتونی در هیوستون راکتس دو پوینت‌گارد سریع و ۳ امتیازی‌زن دارد (جیمز هاردن و کریس پال) که ایزولیشن و فضاسازی را به‌خوبی اجرا می‌کنند و خود دی‌آنتونی، هاردن را یکی از بهترین بازیکنان هجومی تاریخ بسکتبال می‌داند. هرچند مشکل دفاعی همچنان پابرجاست و راکتس به‌لحاظ دفاعی تیم ۱۴ لیگ بسکتبال NBA است ولی امسال نسبت به فصل قبل به‌طور متوسط ۷ ریباند بیشتر انجام می‌دهد (به لطف کلینت کاپلا با متوسط ۱۲.۵ ریباند). هیوستون راکتس در آخرین بازی خود توانست تورنتوی قدرتمند را در کانادا شکست دهد تا با ۳۹ برد و ۲۵ باخت و آمار ۶۱٪ برد (آماری دقیقا مشابه‌ی اوکلاهما و پورتلند) در رده‌ی ۳ کنفرانس غرب قرار بگیرد. هیوستون در ۱۰ بازی اخیر ۷ برد و ۳ باخت برجا گذاشته که بهترین عملکرد در کنفرانس غرب است. این تیم در خانه آمار راضی‌کننده‌ی ۲۲ برد و ۹ باخت را برجای گذاشته است. میزبان مصدوم تاثیرگذاری نخواهد داشت.

لیگ بسکتبال NBA امبید

پروژه‌ی فیلادلفیا سونی سیکسرز بالاخره جواب داد

سال ۲۰۱۴ فیلادلفیا سونی سیکسرز طی تصمیمی عجیب تیم پرستاره‌ی خود متشکل از جرو هالیدی، آندره ایگودالا و نیکولا ووچویچ را از هم تاراند و تیمی از جوانان درست کرد و برت براون را مربی تیم کرد. برت براون به مدت ۱۱ سال در سن آنتونیو اسپرز دستیار گرگ پوپوویچ بود و همزمان سمت مدیر توسعه‌ی بازیکنان سن آنتونیو را نیز در اختیار داشت. او در اوایل دوران مربیگری حتی سابقه‌ی مربیگری در تیم‌های دانشگاهی را نیز داشته است. وی طی این چند فصل در درفت‌ها، جوئل امبید و بن سیمونز و مارکل فولتز را انتخاب کرد که از آینده‌دارترین بازیکنان لیگ بسکتبال NBA هستند. فیلادلفیا که در ۴ فصل گذشته بین ۱۲٪ تا ۳۴٪ بازی‌های خود را برده بود این فصل به ترکیب آرمانی خود رسیده و با اضافه کردن جیمی باتلر به جمع خود توانسته اوج شگفت‌انگیزی بگیرد.

فیلادلفیا سونی سیکسرز با ۴۱ برد و ۲۳ باخت و کسب آمار ۶۴٪ برد در رده‌ی ۴ کنفرانس شرق قرار دارد. این تیم در ۱۰ بازی اخیر خود، ۷ برد و ۳ باخت ثبت کرده و در بازی آخر نیز در غیاب جوئل امبید، اورلاندو مجیک را شکست داد. امبید در چند بازی اخیر تیم حضور نداشته و وضعیت حضور جیمی باتلر نیز در هاله‌ای از ابهام است. تیم برت براون در خارج از خانه آمار نسبتا خوب ۱۶ برد و ۱۴ باخت را برجای گذارده است. باید توجه داشت که در صورت غیبت جوئل امبید شانس پیروزی هیوستون راکتس بسیار بالا می‌رود.

*آمار مربوط به فیلادلفیا سونی‌سیکسرز صرف‌نظر از بازی آنها با شیکاگو بولز است که پس از نگارش این مقاله آغاز خواهد شد.

بسکتفا، بهترین سایت خبری بسکتبال، جدیدترین و مهم‌ترین اخبار و تحلیل‌های دنیای بسکتبال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *