آموزش بسکتبال | طریقه صحیح وزنه زدن در تمرینات بسکتبال

وزنه زدن در تمرینات بسکتبال

یکی از مهمترین کارهایی که در راستای آموزش بسکتبال می‌توان به آن اشاره کرد، تمرین کردن است که باید به طریقه صحیح انجام شود. بسکتبال نیز همانند سایر رشته‌های ورزشی به تمرینات بدنسازی و وزنه زدن در باشگاه نیاز دارد. در این مطلب به طریقه صحیح وزنه زدن در تمرینات بسکتبال می‌پردازیم.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بخوانید: یادگیری ورزش بسکتبال برای مبتدیان به زبان ساده

به عنوان یک تازه‌کار، اگر اصول بازی را به خوبی نمی‌دانید، شروع کار ممکن است برای شما بسیار دشوار باشد. بنابراین، لازم است با مواردی ابتدایی مانند دریبل زدن، پاس دادن و شوت زدن شروع کنید. این ورزش دارای یک سری نکاتی می‌باشد که به شما به عنوان یک مبتدی در فراگیری یادگیری اصول اولیه آموزش بسکتبال مانند حمله کردن و دفاع کردن کمک می‌کند.

وزنه زدن در تمرینات بسکتبال

قوانین بسکتبال | برخی قوانین و اصطلاحات رایج در بسکتبال

دانستن این تمرین‌ها، منحنی یادگیری شما را برای آموزش تسریع می‌بخشد. این در نهایت به شما کمک خواهد کرد که به راحتی مهارت‌های بسکتبال خود را در یک دوره زمانی کوتاه مدت بدست آورید. اگر این تمرینات را درست و صحیح انجام ندهید این موضوع از لحاظ جسمی برای شما مشکل ساز خواهد شد و در این مطلب خواهیم دید که چگونه تمرینات صحیح از آسیب دیدگی شما جلوگیری خواهد کرد.

اگر به ورزش بسکتبال علاقه مند هستید از همین ابتدا می‌توانید این ورزش را اصولی و با مطالعه فرا گیرید. در ایام شیوع ویروس کرونا که اکثر باشگاه‌ها بسته است شما می‌توانید با مطالعاتی در زمینه این رشته پرطرفدار ورزشی تمرینات خود را در زمین‌های مستقل روباز شروع کنید. نیازی به ترسیدن نیست!

 برخی نکات مهم پرتاب‌ توپ در بسکتبال؛ برای خواندن کلیک کنید

هیچ یک از بازیکنانی که در حال حاضر در سطح جهانی بازی می‌کنند از ابتدای تولد بسکتبالیست نبوده‌اند. بسیاری از آنها از زمین‌های خاکی و در کنار خانواده خود شروع به تمرین کردند و رفته رفته توانستند راه خود را در گذر زمان پیدا کنند. شما نیز اگر دوست دارید بسکتبالیست شوید کافی است تصمیم بگیرید و بعد آن را با پشتکار فراوان به مرحله اجرا درآورید. هیچ غیر ممکنی در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد و ورزش بسکتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وزنه زدن در تمرینات بسکتبال

بیشتر بخوانید: برخی قوانین بسکتبال ۳نفره که شاید نمی‌دانید

در راستای مطالب آموزشی سایت بسکتفا که به صورت اختصاصی توسط تحلیل گران ورزش بسکتبال برای شما عزیزان تهیه شده است، در این مطلب به طریقه صحیح وزنه زدن در تمرینات بسکتبال می‌پردازیم تا از آسیب دیدگی شما در تمرینات جلوگیری کنیم.

فهرست زیر یادآور کارهایی است که باعث عدم آسیب دیدگی در تمرینات بسکتبال می شود :

– از یک یار کمکی استفاده کنید : مهم نیست وزنه ای که بلند می کنید چقدر وزن دارد. شما برای بلند کردن وزنه همواره به به یاور نیاز دارید.
– از کمربند ایمنی برای بلند کردن وزنه استفاده کنید : کمربند می تواند نقش محافظتی داشته باشد و شما را در بلند کردن وزنه از مصدومیت دور نگه دارد.
– بلند کردن وزنه به شکل اصولی : بیشتر مصدومیت هایی که در اتاق وزنه بوقوع می پیوندد، از بلند کردن و پایین آوردن وزنه ناشی می شود. به منظور جلوگیری از مصدومیت مزمن ناحیه پایین کمر، ابتدا مطمئن شوید که پاها را از زانو خم کرده اید و پشت خود را صاف نگه داشته اید.
– به اندازه کافی آب بنوشید : حتی اگر تشنه هم نیستید، در حین ورزش و قبل از آن مقدار زیادی آب بنوشید خصوصا اینکه پیش بینی کنید که تعرق زیاد که این امر باعث ایجاد خواهید داشت. چنان چه دچار بی آبی شدید قابلیت شما برای انجام تمرینات کاهش می یابد محدودیت در ظرفیت شما می شود و نیز پیشرفت شما را دچار نقصان می نماید.

بیشتر بخوانید: نشانه‌های ابتلا به سندروم سستی در تمرینات

وزنه زدن در تمرینات بسکتبال

– از پوشش و فرم مناسب استفتده نمایید : فرم مناسب نتیجه بهتری را برای شما رقم خواهد زد و از بروز مصدومیت برای شما جلوگیری می کند.
– درست تنفس کنید : تنفس درست در حین انجام هر نوع ورزشی بسیار حائز اهمیت است. عمل دم، درقسمت منفی بلند کردن وزنه و عمل بازدم در قسمت مثبت آن بسیار مهم است. هرگز نفس خود حبس نکنید.
– وزنه را رها نکنید: رها کردن وزنه نه تنها باعث شکستن آن می شود، بلکه برای تمام افرادی که در باشگاه نیز حضور دارند، خطرناک می باشد. همیشه وزنه را کنترل شده پایین بیاورید.

– کفش مناسب بپوشید: پوشیدن کفش های باشگاه از واجبات است. پوشیدن لباس های نامناسب مانند صندل باعث مصدومیت می شود.مانند شکستن انگشتان پا
– فکر خود را بکار بگیرید: چنان چه احساس بیماری، تهوع، سرگیجه و یا احساس درد در مفاصل و یا قفسه سینه داشتید، فورا تمرین را کنار گذاشته و به پزشک مراجعه کنید.
– مشورت با پزشک: چک آپ کردن بدن برای هر فردی قبل از شروع انجام تمرینات از ملزومات می باشد.

با مقالات سایت بسکتفا همراه باشید: اصول اولیه دریبل زدن در بسکتبال

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *