بهترین کفی های کفش بسکتبال – از جمله پاهای صاف

بسکتبال ورزشی است که به شدت روی حرکات پای شما استوار است. بدین منظور که اگر مشکلاتی از جمله صدمه دیدگی، درد یا قوس نامتوازن در پاهای شما وجود داشته باشد، احتمال زیاد از این ورزش لذت نخواهید برد. استفاده از کفی های طبی و مخصوص بسکتبال می تواند شکلاتی از این قبیل را تا حد زیادی حل کند. کفی های کفش بسکتبال مناسب از پاهای شما به خوبی محافظت می کنند و احساس راحتی کامل را هنگام بازی به شما هدیه می دهند. در این مطلب قصد داریم 5 مورد از بهترین کفی های کفش بسکتبال را برای شما معرفی کنیم. یکی از این موارد مخصوص پاهای صاف است. ادامه مطلب را از بسکتفا دنبال کنید.

پای صاف به چه شکلی است؟

اگر شما نیز جزء کسانی هستید که پاهای صاف دارید ولی از این قضیه خبر ندارید، این بخش را با دقت مطالعه کنید. کسانی که پاهای صاف دارند، به لحاظ فیزیکی دچار مشکل خاصی نیستند. با این وجود، در صورتی که از پاهای صاف محافظت نشود، در آینده شما را دچار مشکل می کنند. ممکن است دچار دردهای کمر، قوس های غیرعادی ستون فقرات و زانوهای ضربدری شوید.

در مرکز پاهای معمولی و در سمت داخلی آن‌ها یک قوس ملایم وجود دارد. این قوس به حفظ تعادل و شکل گیری منظم ستون فقرات کمک می کند. در حالی که در پاهای صاف این قوس وجود ندارد. ممکن است این قوس هنگام گذاشتن فشار روی پا از بین برود اما در حالت عادی وجود داشته باشد. این نوع کف پای صاف با مشکلات کمتری مواجه می شوند. اگر در هر حالتی کف پای شما صاف است، مشکل شما مقداری جدی تر است.

به هر صورت، یکی از مهم‌ترین و اصولی ترین راهکارهای مقابله با کف پای صاف، محافظت از آن است. باید از انجام فعالیت شدید توسط پاهای خود خودداری کنید. اگر فعالیت های شدید هم انجام می دهید، حتماً باید از کفی های مخصوص کف پای صاف استفاده کنید. این کفی ها باعث می شوند که قوس پای شما تا حدودی شکل بگیرد.

اهمیت تهیه کفی باکیفیت

اگر به سطح حرفه ای بسکتبال نرسیده باشید، ممکن است این سؤال را از خودتان بپرسید که آیا تهیه کفی کفش ضروری است؟ در جواب این سؤال، تمام افراد با تجربه به شما توصیه خواهند که تهیه کفی با کیفیت به اندازه تهیه کفش باکیفیت اهمیت دارد.

نیاز شما به کفی استاندارد و با کیفیت در دو کلمه راحتی و محافظت خلاصه می شود. بسکتبال جزء ورزش هایی است که به شدت فیزیکی است و پاهای شما نقش اساسی در زمین بازی ایفا می کنند و متحمل فشار فراوانی می شوند. پرش های بلند، تغییر جهت های ناگهانی، فرود آمدن روی پاها و بسیاری موارد دیگر تنها توسط پاهای قدرتمند امکان پذیر است.

حرکات حرفه ای داخل زمین بسکتبال ممکن است باعث صدمه دیدن پاهای شما شوند. حتی امکان دارد به صدمات جدی و دوری کامل شما از زمین های ورزشی منجر شوند. جلوگیری از این صدمات را می توان با کفی های مناسب تا حد زیادی در دستور کار قرار داد. البته آمادگی جسمانی، فیزیوتراپی و مراقبت از پاها نیز اهمیت دارد اما پس از کفش، کفی های کفش هستند که بیشترین اهمیت را در محافظت از پاها دارند.

ویژگی های کفی های کفش بسکتبال استاندارد

بیشتر کفش های حرفه ای دارای کفی های استاندارد هستند اما داشتن کفی استاندارد و جداگانه برای شما ضروری است. از آنجایی که کفش های عادی برای پاهای عادی ساخته می شوند، نیاز دارید که برای پاهای صاف خود کفی های جداگانه تهیه کنید.

کفی های با کیفیت و استاندارد باید وزن کمی داشته باشند. بدین ترتیب هنگامی که آن‌ها را داخل کفش بگذارید، وزن بیشتری روی پاهای شما متحمل نمی کنند. کفی استاندارد باید به صورت کامل زیر پاهای شما بنشینند. به شکلی که هیچ گونه بخش اضافی در اطراف آن وجود نداشته باشد و کاستی نیز در آن‌ها مشاهده نشود. اگر کفی های شما اندکی با سایز پاهای شما همخوانی ندارد، آن‌ها را با قیچی برش دهید.

کفی استاندارد باید قابلیت جذب رطوبت بالایی داشته باشد تا خنک و خشک بودن پاهای شما را تضمین کند. اگر بهترین نوع کفش های بسکتبال را نیز تهیه کرده اید، با افزودن کفی های استاندارد، می توانید کیفیت آن را افزایش دهید.

1. کفی Sof Sole

شرکت ساف سول (Sof Sole) در زمینه تولید لوازم جانبی کفش حرف اول را می زند. این کفی های کفش بسکتبال بدون شک سطح راحتی و عملکرد پاهای شما را چند درجه بالا خواهند برد. دقت کنید که این محصول در فروشگاه آمازون آمریکا دارای 5 ستاره است. از بین 5 محصولی که در این مطلب معرفی می کنیم، تنها این محصول 5 ستاره را به خود اختصاص می دهد.

جدای از بسکتبال، می توانید از این کفی ها برای دویدن، پیاده روی و پوشیدن روزانه نیز استفاده کنید. در بخش سینه پا و پاشنه های این کفی از بالشتک های ژله ای استفاده شده است. این نقاط از حساس ترین بخش های پای شما هستند و در بازی هایی نظیر بسکتبال بسیار متحمل فشار می شوند. توسط این بالشتک های ژله ای، راحتی بیشتر بدون افزایش ضخامت به پاهای شما هدیه داده می شود.

مورد جذابی که در خصوص این کفی ها وجود دارد، خاصیت کاهش رطوبت هیدرولوژیکی آن‌ها است. این خاصیت، امکان حذف رطوبت چند برابری را به کفش های شما هدیه می دهد. بدین ترتیب، پاهای شما همواره خشک و خنک باقی می مانند.

بر خلاف بیشتر محصولات بازار، این کفی همراه با تکنولوژی مایکروبن (Microban) عرضه می شود. این تکنولوژی آنتی باکتریال، به کنترل رشد باکتری های ایجاد بوی بد پا کمک خواهد کرد. این تکنولوژی به شما این امکان را می دهد که روزهای پیاپی از کفش های خود استفاده کنید و هیچ نگرانی بابت بوی بد پاهای خود نداشته باشید. میزان سایزبندی این کفی ها نیز به گونه ای است که تمامی افراد می توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

لینک خرید آمازون

2. کفی Physix Gear

اجازه ندهید که مشکلاتی از قبیل متاتارسالژی، التهاب تاندون آشیل و شین اسپلینت شما را از انجام ورزش مورد علاقه تان بازدارد. کفی های فیزیکس گِر (Physix Gear) با قابلیت ارتوزی امکان راحتی بی نظیری را در کفش هایتان مهیا می کند. همچنین بیشتر مشکلاتی که در پاهای شما وجود دارد، توسط این کفی ها کاهش می یابد. البته هیچ کفی قابلیت درمان یا اصلاح مشکلات را ندارد اما کفی استاندارد و عالی می تواند در کاهش دردها و حاد شدن آن‌ها بسیار مؤثر باشد.

این عملکرد فوق العاده در نحوه طراحی و ساختار این کفی ها نهفته است. استفاده از مواد درجه یک، درجه طبی استاندارد، 2 لایه فوم اتیلن-وینیل استات و جنس پلی اورتان در این کفی ها باعث شده که احساس راه رفتن روی ابرها به شما دست دهد. در بخش پاشنه نیز حالت قوس گهواره مانندی در این کفی در نظر گرفته شده که میزان آسودگی پای شما را هنگام فعالیت سنگین و انجام ورزش هایی نظیر بسکتبال چند برابر می کند.

روکش این کفی ها دارای پوشش ضدباکتری است که کفش های شما را از ایجاد بوی بد محافظت می کند. می توانید هر روز این کفش ها را پوشیده و بدون نگرانی از ایجاد بوی بد از ورزش مورد علاقه خود لذت ببرید. هنگام پوشیدن این کفی ها متوجه خواهید شد که مقداری فضای خالی در بخش پنجه پا وجود دارد. این مسئله باعث می شود که میزان راحتی پاهای شما در تمامی کفش های بسکتبال تضمین شود.

نحوه طراحی این کفی ها به گونه ای است که از هرگونه لغزش هنگام حرکت های محکم و خشن جلوگیری خواهند کرد. بدین ترتیب پاهای شما از ثبات و جایگیری دقیقی در زمین برخوردار خواهند بود.

لینک خرید آمازون

3. کفی Sof Sole

 

یکی دیگر از محصولات Sof Sole با قابلیت ارتوزی را برای شما مهیا کرده ایم. جهت محافظت کامل پاهای شما از هرگونه برخورد می توانید بدون هیچ دغدغه ای این محصول Sof Sole را تهیه کنید. اگر کفش های شما از یک لایه محافظ ثانویه برخوردار نباشند، بدون شک پس از اسلم دانک و پرش های پیاپی در زمین بسکتبال با درد پاشنه و سینه پا روبرو خواهید شد. این کفی ها تضمین محافظت از پاهای شما را در این شرایط دشوار بر عهده می گیرند.

تکنولوژی SKYDEX موجود در این کفی ها که شامل حباب های هوا است، باعث جذب هرگونه ضربه ناشی از پرش های ناگهانی در زمین می شود. ژل های پلیمری تعبیه شده در ناحیه سینه پا نیز از هرگونه برخوردهای خشن و ناگهانی در این ناحیه جلوگیری می کنند.

از آنجایی که بسکتبال یک ورزش با فعالیت سنگین است و پاهای شما تعریق بسیاری هنگام بازی می کند، شرکت Sof Sole از جنس COOMAXC برای ساخت این کفی ها استفاده کرده است. توسط این کفی ها به صورت پیوسته رطوبت پاهای شما از بین رفته و خنکی و خشکی قابل ملاحظه ای به دست می آید. ویژگی های آنتی باکتریال این محصول نیز به از بین رفتن بوی بد پاها کمک می کند.

پاهای شما در این کفی ها کاملاً احساس راحتی می کنند. استحکام آن‌ها نیز بسیار بالا است و می توانید مدت زیادی از عملکرد آن‌ها اطمینان داشته باشید. این کفی ها دارای 4 سایز هستند و به سادگی می توانید اندازه موردنظر خود را پیدا کنید.

لینک خرید آمازون

4. کفی WalkHero برای پاهای صاف

 

اگر به دنبال کفی مناسب برای ورزش بسکتبال هستید و پاهای شما صاف هستند، محصول WalkHero را به شما پیشنهاد می دهیم. قیمت این کفی ها نیز در میان لیست ما از همگی کمتر است. کیفیت ساخت این کفی ها به گونه ای است که هر بازیکن بسکتبال که از مشکلاتی نظیر درد ناحیه قوس پا، درد پاشنه، انحراف قوزک و دیگر مشکلات پا رنج می برد، می تواند از آن‌ها استفاده کند. قوسی که در بخش داخلی وسط پا در این کفی ها تعبیه شده است، برای پاهای صاف ایده آل است.

لایه گذاری با فوم اتیلن-وینیل استات باعث شده که پاهای شما را هرچه بیشتر در مقابل ضربات داخل زمین محافظت کند. از طرفی نیز باعث واکنش گرایی هرچه بیشتر و بازگشت انرژی از طرف زمین به پاهای می شود و در نتیجه عملکرد شما را تا سطح بالایی بهبود می بخشد.

طراحی گهواره مانند این کفی ها باعث می شود که پاهای شما داخل آن به خوبی محافظت شوند؛ مانند نمونه های قبلی، این کفی نیز از مواد 100 درصد ضد میکروب ساخته شده است. همین مسئله بوی پاهای شما را داخل آن‌ها به حداقل می رساند. همچنین سلامت پاهای شما نیز در این کفی ها به خوبی تضمین می شود.

لینک خرید آمازون

5. کفی Spenco GRF

 

کفی Spenco GRF آخرین محصول معرفی شده در این مقاله است. این محصول به صورت اختصاصی برای ورزش بسکتبال طراحی شده است. البته می توان از آن برای کاربردهای دیگر نیز استفاده کرد اما قابلیت هایی که این کفی برای بازیکنان بسکتبال ارائه می دهد، در کمتر محصولی دیده می شود.

یکی از قابلیت های این محصول در آن اشاره شده است. واژه GRF مخفف عبارت (Ground Reaction Force) به معنای «نیروی عکس العمل سطح» است. بر این اساس، کفی های موردنظر نیروی سطح را بازگشت داده و به افزایش عملکرد شما کمک خواهند کرد.

این کفی ها به شکلی طراحی شده اند که نیروی اعمال شده از هردو طرف زمین را به صورت یکسان تقسیم می کنند و بدین ترتیب، احتمال آسیب دیدگی قوزک پا را به حداقل می رسانند. پد به کار گرفته شده در قسمت سینه پاها باعث می شود که بازگشت انرژی به شکل درستی انجام شود و احتمال آسیب دیدگی در این ناحیه بسیار کاهش باید.

برجستگی های طراحی شده در بخش سینه پا باعث می شود که ثبات حرکتی بیشتری به شما بدهند. این ویژگی هنگام چرخش های ناگهانی و حرکت های سریع در زمین بسکتبال کمک زیادی به شما می کند و تعادل شما را به شکل فوق العاده ای بالا می برد.

لینک خرید آمازون

موارد ضروری قبل از انتخاب کفی

 کفی های کفش بسکتبال

گاهی اوقات خرید و انتخاب برخی محصولات را بسیار ساده می گیریم. برای مثال در خرید شلوار، پیراهن، بلوز، مانتو و دیگر موارد اهمیت زیادی به خرج می دهیم. از طرفی هنگام خرید مواردی از جمله کفش و کفی آن تنها به قیمت و مواردی از این دست اهمیت می دهیم.

دقت کنید که پا را چشم دوم انسان می نامند. هرچه پاهای شما از راحتی و سلامت بیشتری برخوردار باشد، سلامت کلی بدن شما نیز تضمین شده است. از این رو، هنگام خرید کفی کفش، مواردی که در ادامه بحث خواهیم کرد را مورد نظر داشته باشید:

1. محافظت

قابلیت هایی که یک کفی جهت محافظت و حمایت پاهای شما ارائه می دهد، اهمیت زیادی دارد و در درجه اول باید بررسی شود. از آنجایی که ورزش بسکتبال یک ورزش بسیار فیزیکی است، کفی های شما باید به گونه ای باشند که میزان درد و آسیب دیدگی شما را به حداقل برسانند.

هرگونه مشکل فیزیکی از جمله درد پاشنه، درد قوزک، پاهای صاف و از این دست موارد را هنگام خرید کفی باید در نظر داشته باشید.

2. لایه گذاری

بنا به خوی ورزش بسکتبال، باد کفی هایی تهیه کنید که دارای لایه گذاری قابل قبولی باشند. لایه گذاری صحیح و به اندازه باعث می شود که پاهای شما در مقابل فعالیت سنگین در زمین بسکتبال نظیر پرش، دویدن و تغییر حرکت سریع ایمن باشد. این ویژگی همچنین به جذب شوک وارد شده از زمین نیز کمک خواهد کرد.

3. قابلیت جذب رطوبت

یکی از ویژگی های کلیدی کفی استاندارد، قابلیت جذب رطوبت آن است. پاهای شما هنگام ورزش بسکتبال تعریق زیادی خواهد کرد. بهداشت پاهای شما و محافظت در مقابل باکتری های مضر در گرو استفاده از کفی های استاندارد است.

هرچه رطوبت پاهای شما کمتر باشد، پاهای شما خشک و خنک تر می شود. این مسئله به کاهش بوی بد پاها نیز اهمیت زیادی می کند. قابلیت های آنتی باکتریال موجود در برخی کفی ها در حذف بوی بد پاها بسیار مؤثر است.

4. اندازه

اگر تمامی ویژگی ها و خصوصیات مثبت را در یک کفی جمع کنید اما اندازه آن‌ها درست نباشد، به مشکل خواهید خورد. به همین دلیل خریدن اندازه مناسب پاهای شما اهمیت بسیاری دارد. ممکن است برخی شرکت ها اندازه مورد نظر پاهای شما را نداشته باشند. همچنین سایزبندی برخی کفی ها از سایر کفی ها متفاوت است. پیشنهاد می کنیم، قبل از خرید هرگونه کفی، دیدگاه های آنلاین خریداران را بررسی کنید تا از خرید اندازه مناسب خود اطمینان حاصل کنید.

ممکن است برخی کفی ها اندازه مقداری بزرگ‌تر از پاهای شما داشته باشند. به همین منظور می توانید تفاوت اندک اندازه را با قیچی اصلاح کنید. کفی ها به هیچ عنوان نباید کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از پاهای شما باشند.

5. وزن و ضخامت

با اینکه ضخامت در برخی موارد ویژگی مثبتی تلقی می شود اما ممکن است برای شما دردسر ساز شود. اگر کفی های خود را به صورت آنلاین تهیه می کنید، باید ضخامت صحیح خود را مدنظر داشته باشید. اگر ضخامت کفی ها بیش از حد باشد، ممکن است کفش های شما را پر کرده و پاهایتان را اذیت کنند.

وزن زیاد کفی نیز ممکن است باعث افزایش وزن کلی کفش ها شده و در درازمدت باعث اذیت پاهایتان شود. بخصوص در ورزش هایی نظیر بسکتبال باید به وزن کفش ها دقت زیادی کرد. پاهای شما در این ورزش نقش اساسی دارند و وزش بیش از حد کفش ها هنگام پرش و چرخش برایتان مشکل ساز می شود.

سؤالات پرتکرار

  1. آیا کفی باعث افزایش عملکرد هنگام بازی بسکتبال می شود؟

بدون شک کفی های استاندارد باعث افزایش عملکرد شما در زمین بسکتبال خواهند شد. از طرفی، قابلیت جذب شوک و ضربه توسط کفی ها باعث افزایش عملکرد و فعال بودن بیشتر شما در زمین می شود.

  1. قوس استاندارد کفی برای ورزش بسکتبال باید به چه شکلی باشد؟

همان طور که دقت کردید، موارد معرفی شده در این مطلب همگی استاندارد بودند. از طرفی نحوه طراحی و قوس هرکدام نیز تا حدودی متفاوت از یکدیگر بود. بسته به شکل پاهای شما، قوس کفی ها نیز می تواند متفاوت باشد. برای مثال کفی های با قوس بیشتر برای پاهای صاف مناسب است. برای پاهای با قوس بیش از حد نیز طراحی بخصوصی در نظر گرفته شده است.

  1. کفی های کوتاه یا بلند استفاده کنیم؟

کفی های معرفی شده در این مطلب همگی از نوع بلند و تمام قد هستند. برخی کفی ها از طول کوتاه تری برخوردارند و برای مثال تنها سینه یا پاشنه های شما را پوشش می دهند. برخی از آن‌ها بخش پنجه پاها را در جلو ندارند. بیشتر کفی های کوتاه، از همین نوع هستند.

طراحی برخی کفش ها به گونه ای است که بخش جلوی آن‌ها دارای طراحی فوق العاده است اما قسمت پاشنه آن‌ها چنگی به دل نمی زند. در این کفش ها می توان از کفی های کوتاه استفاده کرد. همچنین برخی افراد دارای دردها و مشکلات فیزیکی خاصی در بخشی از پاهای خود هستند. این افراد می توانند از این کفی ها استفاده کنند.

پیشنهاد می کنیم کفی های کوتاه را با مشورت پزشک استفاده کنید. ممکن است به دلیل ایجاد عدم تعادل، شما را در ورزش سنگین بسکتبال با مشکل مواجه کنند. برای مثال کسانی که خار پاشنه دارند باید از کفی های کوتاه مخصوص پاشنه استفاده کنند.

کدام یک از محصولات موجود در این لیست را استفاده کرده اید؟ از دید شما کدام یک از این کفی ها از استاندارد بهتری برخوردارند و کیفیت بهتری دارند؟ به نظر شما کفی های کوتاه بهتر هستند یا کفی های بلند؟ از نظر شما بهترین گزینه برای ورزش بسکتبال کدام کفی است؟ اگر پاهای شما صاف هستند و از ورزش بسکتبال نیز لذت می برید، تجربیات خود را با دیگر کسانی که با این مسئله دست و پنجه نرم می کنند، در میان بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *