• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • ریکی رابیو بیشترین تعداد اسیست ادوار جام جهانی را به خود اختصاص داد

ریکی رابیو بیشترین تعداد اسیست ادوار جام جهانی را به خود اختصاص داد

  • توسط مینا
  • 11/09/2019
  • خبر
  • 0

برای ریکی رابیو که قبل از تولد ۱۵ سالگی‌اش اولین بازی حرفه‌ای بسکتبال خود را انجام داد، کاملاً قابل پیش‌بینی بود که در مسیر بازی‌اش چند رکورد را خواهد شکست. در چین، او پابلو پریگیونی را پشت سر گذاشت و حالا بیشترین آمار اسیست ادوار جام جهانی بسکتبال را به خود اختصاص داده است.

ریکی رابیو رکورد اسیست ادوار جام جهانی را شکست

پریگیونی، اسطوره بسکتبال آرژانتین در ۲۴ مسابقه موفق به ثبت ۱۰۶ اسیست شد و از سال ۱۹۹۴ این عنوان را یدک می‌کشید. رابیو وقتی در بازی به صربستان چهارمین اسیست خود را انجام داد به او رسید و سپس مقابل لهستان خوانچو هرناندوگومز را در بازی یک چهارم نهایی روز سه شنبه در چند موقعیت پرتاب ۳ امتیازی قرار داد و از اسیست‌های پریگیونی پیشی گرفت. ریکی رابیو در این باره گفت:

واقعاً باعث افتخار است که در کنار یکی از سمبل‌های دوران بسکتبال قرار بگیرم. بارها مقابل پریگیونی قرار گرفتم و از او چیزهای زیادی یاد گرفتم. آوردن نام من در میان رکوردهای او افتخار بزرگی است.

ریکی رابیو به تعداد ۱۰۶ اسیست در ۲۱ بازی خود در جام‌های جهانی رسیده است. با این سطح از بازی در چین، از بازی اول وی مورد تحسین کارشناسان واقع شده است. ساشا جورجویچ، سرمربی صربستان که خودش قبلاً گارد رأس بوده پس از عملکرد فوق‌العاده رابیو مقابل تیمش و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن میدان درباره او گفت:

ریکی رابیو نقش یک پلی‌میکر را فوق‌العاده خوب بازی می‌کند. همه چیز بازی کاملاً در اختیار اوست.

ریکی رابیو

تعجبی نیست که سرجیو اسکاریولو که در بیشتر طول دوران ملی ریکی رابیو پیشرفت او را دیده است پس از سوال درباره رشد بازی این بازیکن هیجانی شود. وی در این باره می‌گوید:

قبل از این‌که به اینجا بیاییم، به یاد گذشته‌ها افتادم و به عکسی خیره شدم که بعد از قهرمانی در یوروبسکت ۲۰۰۹ گرفته بودیم. به صورت بازیکنان نگاه می‌کردم. ریکی رابیو واقعاً یک بچه بود. ۱۰ سال پیش بود و او ۱۸ سالش بود اما تصمیم خودم را درباره او می‌دانستم و به او گفته بودم: «تا زمانی که من سرمربی اسپانیا باشم، تو گارد رأس ابتدایی من خواهی بود.» او یک بازیکن خاص است. می‌تواند کارهای متفاوت زیادی انجام دهد، یک پاسور خوب، بازیکن باهوش، یک بازیکن دفاعی خوب! او راه خود را پیدا کرده است و میان دویدن و امتیازگیری برای تیم به یک تعادل رسیده است. او همچنان در فرآیند یادگیری است. فکر می‌کنم ریکی هنوز جا برای بهتر شدن دارد و بالاخره موفق می‌شود میان پاس دادن توپ و پرتاب آن به تعادل برسد. او به بلوغ کامل بازی بسکتبال نزدیک شده است و بهترین سال‌ها در انتظار اوست.

ریکی رابیو در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ بیست و نه ساله خواهد شد و رسیدن به این عنوان در چین برای او جنبه‌ای نمادین خواهد داشت. او دقیقاً در همین مکان برگزاری جام جهانی ورود باشکوهی به صحنه‌ای بزرگ داشت و اولین بازی ملی خود در المپیک را با تیم زیر ۱۷ سال انجام داد و جوانترین بازیکن حاضر در تاریخ فینال‌های المپیک لقب گرفت. حالا ۱۱ سال می‌گذرد و پتانسیل‌های خود را حفظ کرده است. باید به حرف‌های سرجیو اسکاریولو رجوع کرد. بهترین‌ سال‌های ریکی رابیو هنوز در راه هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *