بهترین دفاع برای بسکتبالیست های جوان

بهترین دفاع

ما میخواهیم بهترین دفاع را برای بسکتبالیست های جوان طراحی کنیم…

در اینجا من سه حوزه مهم که در زمان طراحی بهترین دفاع برای بسکتبالیست های جوان ضروری هستند را معرفی کرده ام.

  1. بهترین دفاع برای بازیکنان جوان باید آن ها را برای ورود به مرحله بعد آماده کند.
  2. بهترین دفاع برای بازیکنان جوان باید به بازیکنان این اجازه را بدهد که تمام اجزای دفاعی را تجربه کنند.
  3. بهترین دفاع برای بازیکنان جوان باید ساده و آسان باشد.

آیا مدل دفاعی در ذهن دارید که این قسمت ها را پوشش دهد؟ مطمئنا مدل دفاع منطقه ای نیست. اکثر مربیان فکر می کنند که مدل سنتی تن به تن بهترین دفاع است اما این درست نیست (هرچند که این حدس نزدیک تر است).

اگر به شما بگویم که یک مدل دفاع وجود دارد که تمام مزیت های تن به تن را دارد ولی آموزش و یادگیری آن خیلی ساده تر است.

بهترین دقاع

بهترین دفاع مدل خطی بسته می باشد.

هر تیم بسکتبال جوانان ( هر تیمی که زیر سطح دبیرستان باشد) باید از این سیستم استفاده کنند. قبل از اینکه دلیل آن را توضیح بدهم، اجازه بدهید این سیستم دفاعی را توضیح بدهم.

 

دفاع خطی بسته چیست؟

دفاع خطی بسته مدلی از دفاع تن به تن است که در آن بازیکنان باید به جای قطع توپ به سمت سبد متمایل شوند. مدل خطی بسته در حال حاضر نیز توسط بسیاری از مربیان بسکتبال جوانان و همچنین تیم های مدرسه و برخی از بهترین مدارس تیم های بسکتبال در آمریکا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما از این نام های بزرگ نترسید. این سیستم به اندازه کافی ساده است که بتوانید برای بازیکنان 5 ساله هم به کار گیرید.

 

تفاوت های بین سیستم خطی بسته و تن به تن

تفاوت بسیار کمی بین سیستم دفاعی تن به تن سنتی و خطی بسته وجود دارد. در واقع تنها یک تفاوت اساسی وجود دارد.

موقعیت مدافعانی که به اندازه یک پاس از سبد دور هستند. سیستم دفاعی خطی بسته مدافع را در حالت کمکی قرار می دهد. سیستم دفاعی تن به تن مدافع را در حالت انکار قرار می دهد.

نحوه کنترل توپ مدافعان یکسان است. جابه جایی تدافعی یکسان است. خروج از سیستم و پس گیری توپ یکسان است.

برخی قوانین مثل اجازه ندادن به بازیکنان برای حرکت روی خط عرضی یا سه چهارم جلویی سبد در سیستم خطی بسته وجود دارند اما این قوانین را می توان برای سستم تن به تن نیز استفاده کرد.

تفوات چندانی بین سیستم خطی بسته و تن به تن آنچنان که مربیان فکر می کنند وجود ندارد. اما تفاوت های کوچکی که وجود دارند مهم هستند و پروسه یادگیری را بسیار آسان تر می کنند.

بهترین دفاع

چرا سیستم خطی بسته بهترین دفاع برای بازیکنان جوان است

آموزش سیستم تن به تن سنتی به جوانان بسیار سخت است. مثل این است که سعی کنید به یک بازیکن 5 ساله قبل از اینکه یاد بگیرد چطور با سر بالا دریبل بزند، شکستن یک دفاع فشرده تمام زمین را آموزش بدهید. مطمئنا می توانید این کار را بکنید، ولی خیلی خوب نخواهد بود.

در عوض، یک پیشرفت ساده قبل از تسلط بازیکنان بر سیستم تن به تن باید وجود داشته باشد. این سیستم بهترین دفاع برای آشنایی بازیکنان با مفهوم تن به تن است و در عین حال یادگیری آن بسیار هم آسان است.

در اینجا دو دلیل مهم را برای شما ذکر کرده ایم…

دلیل شماره 1 – با وجود اینکه تنها یک تفاوت کوچک ( اما مهم) با سیستم دفاعی تن به تن سنتی دارد، یادگیری سیستم خطی بسته برای بازیکنان بسیار راحتر است.

تمام موافقین سیستم خطی بسته بر این عقیده اند که مدافعان بدون توپ نمی توانند هر سه مورد زیر را به شکل موثر فرا بگیرند:

  1. انکار
  2. کمک
  3. بازیابی

چند بار اتفاق افتاده است که بازیکنان بین موقعیت کمک یا انکار گیج شده باشند؟ این اتفاق همیشه در بسکتبال جوانان می افتد. با حرکت دائم تیم مهاجم، بازیکنان می تواند در طی 10 ثانیه بارها بین موقعیت های کمک و انکار جابه جا شود. به کار گیری سیستم خطی بسته با حذف حالت انکار این مشکل را از بین می برد.

در عوض بازیکنان تنها باید بر روی دو مورد تمرکز کنند:

  1. موقعیت کمک
  2. موقعیت بازیابی

مدافعان می دانند که وقتی سیستم دفاعی روی توپ را انجام نمی دهند باید در موقعیت کمک قرار بگیرند. سیستم خطی بسته به بازیکنان یاد می دهد که برای کمک به هم تیمی های خود در کجای زمین باید قرار بگیرند. با اینکه این تفاوت خیلی به چشم نمی آید، اهمیت آن را دست کم نگیرید. این کار آگاه از دفاع را برای بازیکنان جوان بسیار آسان تر می کند.

بعترین دفاع

دلیل شماره 2 – به بازیکنان یاد می دهد که چگونه به شکل یک تیم دفاع کنند

در یک سیستم سنتی تن به تن، انکار بازیکن یا توپ توسط مدافع در همه جای زمین بسیار اتفاقی معمول است. بازیکنان در این سیستم اغلب مکان توپ را از دست می دهند چرا که تمام تمرکزشان بر روی بازیکنی است که در مقابلشان قرار دارد. تفکر بازیکن در آن زمان این است که : “اگر من اجازه گلزنی به بازیکن مقابل خودم ندهم، نقش خود را در تیم ایفا کرده ام.”

این یک طرز تفکری فردی است.

در حالی که در سیستم خطی بسته همیشه یک بازیکن بر روی توپ قرار دارد و 4 بازیکن دیگر در موقعیت دفاع می ایستند و برای واکنش نسبت به حرکت بازیکن صاحب توپ آماده هستند.

این طرز فکر را از “چگونه می توانم بازیکن مقابلم را متوقف کنم” به ” چگونه می توانیم به عنوان یک تیم توپ را بدست بیاوریم” تغییر می دهد.

نکته سریع: فقط به خاطر اینکه بازیکنان در موقعیت کمک حضور دارند باعث نمی شود که مدافع روی توپ وظیفه ای در برابر بازیکن تن به تن خود نداشته باشد. این نکته باید به صورت دائم تاکید شود که هر بازیکن باید از محیط خود محافظت کند.

 

چطور سیستم خطی بسته را آموزش دهید

هدف از این مقاله این است که به شما بگوید چرا سیستم دفاعی خطی بسته بهترین دفاع برای بازیکنان جوان است. من تمام منابع لازم برای به کارگیری این سیستم در تیم خود را به شما می دهم. در آغاز شما می توانید راهنمای 2500+ کلمه ای که من در مورد سیستم خطی بسته نوشته ام را در لینک زیر بیابید.

The Complete Guide to the Pack Line Defense

ثانیا من به شما 11 کتاب آنلاین رایگان در مورد سیستم خطی بسته معرفی می کنم.

بهترین دفاع

 

نتیجه گیری

سیستم خطی بسته بهترین دفاع برای بازیکنان جوان است.

قد تیم شما، میزان ورزشکار بودن آن ها، یا هر بهانه دیگری که مربیان می یابند برای اجرای یک سیستم متفاوت مهم نیستند.

سیستم خطی بسته تمام مزیت های سیستم سنتی تن به تن را برای بازیکنان شما به همراه می آورد اما آموزش آن به بازیکنان خیلی ساده تر است. با توجه به سادگی و میزان رشد تیم، سیستم خطی بسته تنها سیستم دفاعی خواهد بود که من از این به بعد به بازیکنان جوان بسکتبال پیشنهاد می کنم.

تا زمانی که سیستم بهتری پیدا شود…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *