آموزش بسکتبال | پنج اشتباه رایج بازیکنان مبتدی بسکتبال

بازیکنان مبتدی بسکتبال

آموزش بسکتبال نیز باید همانند رشته‌های ورزشی دیگر به صورت اصولی و صحیح انجام شود تا به نتیجه برسد. در این میان برخی بازیکنان جوان و تازه کار بسکتبال هستند که برخی موارد را نادیده می‌گیرند. در این مطلب بسکتفا قصد داریم به پنج اشتباه رایج بازیکنان مبتدی بسکتبال بپردازیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ورود به سایت بتکارت

اگر به ورزش بسکتبال علاقه مند هستید، بسکتفا می تواند راهنمای خوبی برای آموزش شما باشد چرا که به صورت روزانه، اخبار دنیای بسکتبال، مقالات مختلف بسکتبال، آموزش‌های آن و در مجموع کلام هرآنچه در مورد این رشته ورزشی پرطرفدار لازم است بدانید را برای شما شرح می‌دهد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر مطالب ما را نیز مطالعه نمایید.

انواع خطا در بسکتبال

بازیکنان مبتدی بسکتبال چه اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند؟

بازیکنان مبتدی بسکتبال

افراط در تمرینات بسکتبال

افراط در هر کار و فعالیتی نادرست است و قطعا عواقبی را به همراه خواهد داشت. تمرینات بسکتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی جوانان و تازه کاران وجود دارند که به دلیل علاقه فراوان به به بسکتبال شبانه روز در حال تمرین و یادگیری به صورت تفریحی یا جدی هستند. مثلا هنگامی که کلاس‌های آموزشی آنها به اتمام می‌رسد به همراه دوستانشان در زمین‌های خاکی محله شروع به بازی کردن می‌کنند.

ما نمی‌گوییم که این تمرینات زیاد اشتباه است ولی بنا بر تحقیقات انجام شده این زیاده روی و عدم استراحت کافی، کار را برای اعضای بدن سخت می‌کند و بدن ما استراحت کافی برای انجام فعالیت‌ها را ندارد.

بیشتر بخوانید: ۹ اصل تبدیل شدن به یک بازیکن همه کاره در بسکتبال

هنگامی که بدن به اندازه کافی استراحت نکند، بافت عضلات تحلیل خواهد رفت و با گذشت زمان ضعیف خواهد شد. این آسیب بدنی شاید منجر به این موضوع شود که دیگر نتوانید فعالیت ورزشی خود را برای مدتی ادامه دهید و به ناچار باید توپ و تور را تا زمانی که بهبود پیدا کنید کنار بگذارید. پس افراط را کنار بگذارید تا همه چیز روال عادی خود را طی کند.

جدی نگرفتن تمرینات بسکتبال

بازیکنان مبتدی بسکتبال

افراد دیگری نیز وجود دارند که برعکس مورد بالا هستند و تمرینات خود را جدی نمی‌گیرند. این افراد اصولا به چند دسته تقسیم می‌شوند:

کسانی که گمان می‌کنند تمرینات را به همین ترتیب درست انجام می‌دهند
کسانی که لزومی نمی‌بینند تمرینات را جدی بگیرند
کسانی که دلیل عدم موفقیت خود را به دلیل سستی در تمرینات نمی‌دانند

این سه دسته از افراد مبتدی در بسکتبال و یا گروه‌های دیگر که به این صورت هستند با جدی نگرفتن تمرینات کاری از پیش نخواهند برد، و همانطور که می‌دانید برای این که به بازیکنی حرفه‌ای در بسکتبال تبدیل شوید، حداقل کاری که باید برای خود انجام دهید انجام تمرینات بسکتبال تحت نظر یک مربی مجرب است. نه افراط در تمرینات و نه بی توجهی به آن کمکی به موفقیت شما نخواهد کرد.

 قوانین زمانی در ورزش بسکتبال

عدم توجه به آمادگی جسمانی

بازیکنان مبتدی بسکتبال

آمادگی جسمانی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در ورزشی همانند بسکتبال به آن توجه کنید. شما باید علاوه بر شرکت در کلاس‌های آموزشی بسکتبال، بدن خود را بسازید. می‌توانید در کلاس‌های بدنسازی ثبت نام کنید و یا تمرینات را به صورت فردی انجام دهید. به عنوان مثال از مربی خود بخواهید که به شما تمرینات بدنسازی بسکتبال در خانه را آموزش دهد تا بتوانید بدن خود را آماده نگه دارید.

ورزشی همانند بسکتبال آمادگی جسمانی بالایی را طلب می‌کند که حتما باید به آن توجه کنید ولی برخی بازیکنان مبتدی بسکتبال گمان می‌کنند کلاس‌های آموزشی کافی است که این موضوع اشتباه است.

تمرکز بر پست‌های مختلف بسکتبال

هنگامی که قصد دارید از یک بازیکن مبتدی به بازیکنی حرفه ای تبدیل شوید باید تحت نظر مربی و کلاس‌های آموزشی که شرکت می‌کنید به مرور زمان پست مورد علاقه خود در بسکتبال و یا پستی که در آن مهارت دارید را انتخاب کنید. این که ماه ها در کلاس‌ها شرکت کنید و ندانید پست تخصصی شما چیست به مراتب از هر چیزی ضرر بیشتری را به همراه دارد.

انتخاب پست‌های مختلف و بازی در آنها فقط شما را سردرگم می‌کند و اجازه نمی‌دهد که در یک پست به صورت حرفه‌ای و تخصصی کار کنید. اگر قصد تبدیل شدن به یک بازیکن بسکتبال حرفه‌ای را دارید باید بدانید که تیم‌های حرفه ای بسکتبال افراد متخصص در هر زمینه‌ای را به خدمت خود درمی‌آورند و شما باید پست مورد علاقه خود را بیابید تا در کلاس‌های آموزشی با تمرینات مربوط به پست انتخابی، خود را به حرفه ای شدن نزدیک کنید.

بیشتر بخوانید: در انتخاب یک پست بسکتبال چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

عدم توجه به کار گروهی

بازیکنان مبتدی بسکتبال

بسکتبال یک کار گروهی است و عدم توجه به این موضوع شما را از حرفه ای شدن دور می‌کند چرا که تیم‌های حرفه‌ای وقتی کار تیمی و گروهی را در بازی شما مشاهده نکنند قطعا شما را به خدمت نخواهند گرفت زیرا بسکتبال ورزشی گروهی است که همگی بازیکنان باید در جایگاه خود برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند.

در انجام تمرینات بسکتبال سعی کنید حتما در گروه‌های مختلف بازی کنید تا در محیط کار تیمی قرار بگیرید و موقعیت‌های مختلف را تشخیص دهید. مثلا هنگامی که وقت آزاد دارید می‌توانید از دوستان خود بخواهید که به صورت تیمی بازی کنید تا بیشتر با محیط و شرایط کار گروهی آشنا شوید. البته اگر در کلاس‌های آموزشی و تحت نظر یک مربی مجرب ثبت نام کنید قطعا آنها این مسائل و هرآنچه لازم است را به شما آموزش خواهند داد ولی دانستن هر کدام از این نکات خالی از لطف نیست چرا که هر آگاهی در رشته بسکتبال به شما کمک خواهد کرد.

نکاتی مهم برای تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه‌ای در بسکتبال؛
برای خواندن این مطلب کلیک کنید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *