آموزش بسکتبال | روش تبدیل شدن به یک مدافع حرفه‌ای در بسکتبال

مدافع حرفه‌ای در بسکتبال

در راستای مطالب آموزشی که در سایت بسکتفا می‌توانید مطالعه فرمایید، در این مطلب قصد داریم به روش تبدیل شدن به یک مدافع حرفه‌ای در بسکتبال بپردازیم چرا که این پست نیز همانند سایر پست‌های دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است و تعداد علاقه مندان به این پست نیز بسیار زیاد است. در ادامه همراه ما باشید.

ورود به سایت بتکارت

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که به کدام پست از بسکتبال علاقه مند هستید؟ آیا اهداف جدی برای تبدیل شدن به یک بازیکن بسکتبال حرفه ای دارید یا این ورزش پرطرفدار را فقط به خاطر سرگرمی بازی می‌کنید؟

اگر شما علاقه دارید تا در بسکتبال به بازیکنی حرفه‌ای تبدیل شوید باید از همین الان شروع کنید و در تمرینات خود جدی باشید. هیچ موفقیتی بدون تلاش میسر نخواهد شد و هیچ بازیکن حرفه‌ای در هر رشته ورزشی از ابتدای تولد حرفه ای به دنیا نیامده است و در این راه تلاش و کوشش زیادی را به کار گرفته است.

 

مدافع حرفه‌ای در بسکتبال

بیشتر بخوانید: چرا کار گروهی در یک تیم بسکتبال اهمیت دارد؟

همچنین شما می‌توانید برای راهنمایی هرچه بیشتر با مقالات سایت بسکتفا همراه باشید تا از آموزش‌های این سایت که توسط تیم تحلیلی بسکتبال نوشته شده بهره ببرید و اطلاعات لازم را در زمینه مورد نظرتان کسب نمایید. اگر به پست دفاع در بسکتبال علاقه دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در انتخاب یک پست بسکتبال چه نکاتی را باید مدنظر قرار داد؟

پرتاب توپ تنها مهارت موردنیاز برای یک بازیکن حرفه ای بسکتبال نیست. لازم است در زمان مناسب بلافاصله به موقعیت دفاعی برگشته و اقدام به دفاع از تیم مقابل کنید. یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بخش های بازی، دفاع حرفه ای است. تیمی می تواند در بازی های نفس گیر و نزدیک موفق باشد که جدای از به ثمر رساندن پرتاب های خود، از پرتاب های حریف نیز به درستی دفاع کند.

مدافع حرفه‌ای در بسکتبال

1. بهبود حالت ایستادن

اولین قدم برای اجرای یک دفاع مستحکم در زمین، یادگیری حالت صحیح ایستادن است. همان طور که در حالت هجومی و مالکیت توپ باید شکل ایستادن بخصوصی داشته باشید، هنگام دفاع نیز باید این مسئله را با دقت اجرا کنید.

سعی کنید پاهای خود را مقداری بیش از عرض شانه هایتان باز کرده و بدن خود را پایین نگاه دارید. همواره بدن مدافع باید پایین تر از بدن مهاجم قرار گیرد. وزن بدن خود را روی سینه پاهایتان بگذارید. دستان شما همواره باید باز و بالا باشند. از تماس فیزیکی زیاد با حریف خودداری کنید. ممکن است مرتکب خطا شوید. از دستان خود بیشتر برای حواس پرتی استفاده کرده و آن‌ها را برای عکس العمل سریع همواره باز نگاه دارید.

چشمان شما باید به کمر و سینه حریف دوخته شود. از چشم دوختن به چشمان حریف یا توپ خودداری کنید. در این صورت حریف به سادگی می تواند با حرکت های فریب شما را گول زده و از شما عبور کند. اجرای حرکات فریب با میان تنه بسیار دشوار است.

2. حرکات ناموزون

یکی از مهارت های کاربردی در بسکتبال حرکت سریع و ناموزون به اطراف با گذاشتن قدم های ناگهانی است. بازیکن قصد حرکت به یک سمت را دارد؛ بلافاصله تغییر جهت داده و به سمت دیگری می رود. با گذاشتن چند مخروط در زمین بازی و تمرین حرکت به اطراف از میان آن‌ها تکنیک حرکات ناموزون خود را ارتقا دهید. این نوع حرکات برای دفاع ضروری است و به شما کمک می کند، بازی خوانی بهتری از حریف خود داشته باشید.

 برخی نکات مهم پرتاب‌ توپ در بسکتبال؛
برای خواندن کلیک کنید

مدافع حرفه‌ای در بسکتبال

3. تله گذاشتن توسط پا

سعی کنید با قرار دادن پای تکیه گاه خود در مسیر حریف، او را به سمت خط عرضی هدایت کنید. در صورتی که حریف سعی در نفوذ از مرکز زمین را داشت، با تکیه قرار دادن پای راست خود، او را مجبور به نفوذ از کنار زمین کنید. تمام سعی شما باید بر این باشد که حریف از نزدیک خط عرضی به سمت سبد برود تا بقیه اعضای دفاع بتوانند تاکتیک های دفاعی را به درستی اجرا کنند.

از یکی از هم تیمی های خود بخواهید که به سمت سبد حمله کند. شما نیز با دستان بسته از او دفاع کنید. دستان خود را در پشت خود گذاشته و توسط پاهایتان او را مجبور به تغییر جهت کنید. این کار نیازمند گذاشتن قدم های ناموزون و سریع است. به صورتی که حریف نتواند انتخاب درستی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: برخی قوانین بسکتبال ۳نفره که شاید نمی‌دانید

4. پرش ممنوع!

یکی از اشتباهاتی که مدافعان مرتکب می شوند، پریدن های مکرر برای دفاع از توپ و پرتاب حریف است. هنگامی که پاهای شما از زمین بلند می شود، کارایی شما به عنوان یک مدافع پایین می آید. اگر احساس می کنید، بازیکن حریف اقدام به پرتاب می کند، دستان خود را به هوا بلند کنید اما پرش نکنید. یکی از بهترین راهکارهای دفاع مقابل پرتاب این است که دید بازیکن مهاجم را نسبت به سبد مختل کنید.

مدافع حرفه‌ای در بسکتبال

نشانه‌های ابتلا به سندروم سستی در تمرینات

5. تکنیک باکس آوت

هنگامی که بازیکن مهاجم اقدام به پرتاب توپ می کند، بازیکنان مدافع به مهاجمین حریف نزدیک شده و از نزدیک با آن‌ها تماس فیزیکی برقرار می کنند. دلیل این کار رقابت بر سر تصاحب و ریباند توپ در صورت عدم ورود به حلقه است. توپی که از حلقه یا تخته برگشت کند، روی هوا است و هر تیمی می تواند آن را صاحب شود. همیشه این تکنیک را به اجرا گذاشته و سعی در ریباند موفق توپ داشته باشید. به تیم حریف اجازه ندهید 2 بار اقدام به پرتاب توپ کند.

با مقالات سایت بسکتفا همراه باشید: اصول اولیه دریبل زدن در بسکتبال

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *